بیرجند- مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: مراکز تحقیقاتی آستان قدس رضوی در امور پژوهشی به حوزه های علمیه خراسان جنوبی کمک کند.

لزوم حمایت مراکز تحقیقاتی آستان قدس رضوی از حوزه های علمیه خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام نصیرایی ظهر دوشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: خراسان جنوبی در بحث حوزه های علمیه از قدمت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در این راستا در برخی از روستاهای ما در سالیان گذشته مدرسه علمیه بود و از سال ۷۲۵ قمری کتاب خطی وقفی در مدرسه علمیه زهان موجود است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: سابقه حوزه های علمیه در خراسان جنوبی به بیش از ۷۰۰ سال می رسد در این راستا در فردوس مدارس علمیه وجود دارد که قدمت آن بیش از یک هزار سال قبل است.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از جهت فرهنگی و دینی استانی زبانزد است اظهار داشت: با وجود مرز بیش از ۴۳۰ کیلومتر با کشور افغانستان اما خراسان جنوبی از امنیت برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم به توسعه و پیشرفت استان توجه کنیم اولویت در مسائل پیشرفت، بدون توجه به اعتقادات انجام نمی شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه با وجود همه ظرفیت ها در خراسان جنوبی اما دچار کمبود زیر ساخت ها در بخش های مختلف به ویژه در حوزه های علمیه هستیم گفت: در این راستا موسسات مراکز تحقیقاتی در استان قدس رضوی منشا خیر برکت است که در امور مختلف پژوهشی می شود کمک ما باشد.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه در زیر ساختها نیاز ما در توسعه است که باید ایجاد شود افزود: امیدواریم به این امر به صورت جدی پرداخته شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلاب باقی بماند و حفظ شود باید اعتقادات مردم تقویت شود زیرا ماندگاری انقلاب با برگزاری کنسرت و شعارها حل نمی شود بلکه با قوی کردن اعتقادات رقم می خورد.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی از وجود ۲۶ مدرسه علمیه فعال در خراسان جنوبی به احتساب مدرسه سفیران خبر داد و اظهار داشت: همچنین تعداد ۲ هزار نفر در مدارس علمیه خراسان جنوبی به احتساب مدارس سفیران هدایت مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام نصیرایی یادآور شد: امسال یکی از حرکت های انقلابی که با مدیریت جدید حوزه علمیه خراسان رقم خورد در بحث تحول در حوزه های علمیه بود که در این راستا ۷۵۰ نفر در خراسان جنوبی جذب حوزه‌های علمیه می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.