مشهد- وزیر کشور با اشاره به توانمندسازی احزاب سیاسی به عنوان یکی از اولویت های دولت گفت: احزاب تاکنون از نظر کمیت رشد داشته اند و اکنون نیازمند رشد کیفی هستند.

توانمندسازی احزاب سیاست اصلی دولت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در نشست با خانواده های معظم شاهد و نخبگان خراسان رضوی در مشهد مقدس افزود: نباید فعالیت احزاب را منحصر به انتخابات نمود بلکه باید در حوزه آموزش و توانمندسازی نیروها در پاسخگویی به مطالبات سیاسی و هدایت مردم در داخل جریانهای سیاسی درست عمل شود.

وزیر کشور ادامه داد: احزاب باید کار حزبی کنند. از سوی دیگر قانون احزاب نیز باید بازنگری شود و به احزاب اعتماد کنیم.

وی همچنین به نقش تشکلهای مردمی در هدایت امور کشور اشاره و بیان کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم هفت هزار مجوز جدید برای تشکلهای مردمی صادر و برنامه هایی برای توانمندسازی آنها در نظر گرفته شد.

رحمانی فضلی گفت: هم اینک ۸۰ درصد کار درمان در حوزه اعتیاد توسط سمنها انجام می شود که نشان می دهد در این مسیر وجود آنها به چه میزان ضروری است.

وی افزود: در حوزه آسیبهای اجتماعی نگرش جدیدی داریم. آسیبهای اجتماعی بدون اجتماعی شدن حل نمی شود یعنی می بایست این آسیبها توسط مردم حل و فصل شوند. اگر ادعا می کنیم ایران در سطح منطقه امن می باشد امنیت مبتنی برخواست مردم است. این مردم هستند که امنیت ساز می باشند لذا اگر حمایت مردم نباشد نمی توانیم امنیت را برقرار کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: مناسبتها و مراسمی که در طول سال برگزار می شود بارها مورد تهدید داعش قرار گرفته اما تروریستها موفق نشده اند و این موفقیت فقط توسط نیروهای نظامی به دست نیامده بلکه با کمک مردم انجام شده است.

وی گفت: اگر اقتصاد و سیاست فعال می خواهیم و اگر به دنبال رفع آسیبهای اجتماعی هستیم باید مشارکت مردم را جلب کنیم. برای جلب مشارکت مردم میزان رضایتمندی آنها و نقش آفرینی نخبگان برای افزایش مشارکت و شکستن حریمهای متصلب و بروز خلاقیتهای لازم است.

رحمانی فضلی همچنین دستیابی به رشد هشت درصدی در اقتصاد را نیازمند سالانه ۷۷۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی ذکر و بیان کرد: جدا از بودجه دولت ۶۷۵ هزار میلیارد تومان از این میزان باید از طریق جذب سرمایه مردم و سرمایه گذاری خارجی تامین شود.

وی همچنین گفت: راهکار اقتصاد مقاومتی تکیه بر اصول و روشهای مبتنی بر انقلاب است که امام خمینی(ره) آنها را به خوبی به مردم آموخت.

وزیر کشور افزود: انقلاب یعنی ایمان به هدف، اصول، مردم، توانمندهای داخلی و مشارکتهای واقعی مردم لذا باید همه ما در شرایط انقلابی بودن باشیم و این مسیر را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: معتقدیم ایران دارای ریشه های عمیق ایمانی، تمدنی، تاریخی و علمی است که از گذشته تاکنون خالق حماسه ها، خلاقیتها و بنیانگذار علوم مختلف بوده لذا باید به روش خاص خود عمل کند و روشهای کشورهای غربی مبتنی بر ایدئولوژی لیبرالیستی را بر نمی تابد.

وزیر کشور همچنین به هفته دولت اشاره و بیان کرد: این ایام ما را به اصول اولیه انقلاب و اصالتها باز می گرداند زیرا هرچه داریم از انقلاب داریم. مردم ما در این انقلاب منسجم شدند و کاری کردند که دنیا را به حیرت انداخته است.

وی گفت: کشورهای غربی در مباحث مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر ایدئولوژی لیبرالیستی خود راه حلها را بر می گزیند و در آن مسیر حرکت می کنند. ما هم اگر بخواهیم از یک منشا روشن حرکت کنیم ایدئولوژی ما اسلام و اعتقادات دینمان خواهد بود. اعتقاداتی که از امام راحل به ارث برده ایم.

رحمانی فضلی افزود: اگر واقعا اعتقاد داشته باشیم انقلاب برای همه زمانها و به مقتضیات زمان پاسخگو است باید مبتنی بر نگاه انقلابی در حوزه های مختلف حرکت کنیم و با مقتضیات زمان راه حل انقلابی داشته باشیم.

وی ادامه داد: دشمنان به غلط تصوری در اذهان مبنی بر اینکه انقلاب مانع آزادی است در حال ترویج دارند. این در حالی است که انقلاب به معنی همدلی، همگرایی، انسجام بین مردم، آزادی و ایمان به راه و توانمندیشان است.

وزیر کشور گفت: عین خیانت است که انقلاب را فصل بدانیم. انقلاب اسلامی به معنای وصل است، انقلاب به جوانان ما خود باوری داد و همین انقلاب و مردم نظام را به شرایط فعلی رساندند. انقلاب به جوانان اعتماد کرد و اکنون ما نیز باید به جوانان اعتماد کنیم و آنان را در تصمیمات و کارهای اجرایی بکار گیریم.

وی به مشکلات فعلی کشور اشاره و بیان کرد: تحریمها ما را دچار مشکلات زیاد و آمریکا با وجود همه مذاکرات و برجام عهدشکنی کرد. هم اینک در منطقه شاهد لشکرکشی و بحرانهای عظیم هستیم و کشور ما در شرایطی قرار داد که باید با بصیرت و آگاهی پای انقلاب خود ایستادگی کند.

رحمانی فضلی افزود: مردم ایران اسلامی موفق شدند ریشه ۴۹ ساله انقلاب را تاکنون به پیش ببرند و اکنون قادرند پیشرفته ترین سلاحها را بسازند و در حوزه های علم و صنعت به موفقهای زیادی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۵۷ در حوزه تمدنی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چیزی نداشتیم و حرکت ما مبتنی بر استقلال خواهی بعد از سال ۵۷ منتج به تشکیل نظام شد که حرف برای گفتن داشته و دارد.

وزیر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲ سال است که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند. باید بدانیم که چالش اصلی ما در این حوزه است و راه حل آن تکیه بر تفکرات و شیوه های انقلابی می باشد.

وی افزود: راه حل مشکلات، ایمان به مشارکت مردم و پذیرش مخاطرات است لذا اگر مسئولان به مردم ایمان آورند راهگشای برای مشکلات خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.