دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی به تنهایی کار دولت نیست، گفت: برنامه‌های مهم اقتصادی به‌ویژه برای مواجهه با ابرچالش کشور یعنی بیکاری در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

رفع مشکلات اقتصادی به تنهایی کار دولت نیست/ برنامه‌های مهم ستاد اقتصادمقاومتی برای مواجهه با بیکاری

به گزارش قدس آنلاین، شهیندخت مولاوردی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی حقوق شهروندی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی به تنهایی کار دولت نیست و به این اعتراف شده که تمام قوا باید همدلی داشته باشند و اجماع ملی برای جراحی بزرگ بیماری مزمن کشور ایجاد شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در دولت هماهنگی و همکاری بیشتری را شاهد باشیم، عنوان کرد: برنامه‌های مهم اقتصادی به‌ویژه برای مواجهه با ابرچالش کشور یعنی بیکاری در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی قرار دارد و با مجموعه تدابیر ستادهای مختلف گامهای اساسی برداشته می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به همزمانی هفته دولت با شروع کار دولت دوازدهم عنوان کرد: امید داریم این دولت بتواند در دوره جدید به وعده‌ها و شعارها جامه‌عمل بپوشاند.

مولاوردی با بیان اینکه شعار دولت در این هفته تدبیر و امید برای اشتغال و تولید است و برنامه‌ها تا پایان سال ۹۶ با این رویکرد پیش می‌رود، گفت: آغاز کار دولت یازدهم در شرایطی بود که عنوان بن‌بست برای آن غلو نیست به‌طوری که با رکود تورمی، بی‌ثباتی اقتصادی و عدم حضور فعال بخش خصوصی مواجه بود که نتیجه آن آسیب اعتماد عمومی و کاهش مشارکت فعالان اقتصادی بود.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط دولت گام‌های خود را با اولویت‌بندی برنامه‌ها برداشت که زمینه برای تحقق سایر وعده‌ها فراهم شود، افزود: در این شرایط گام‌های مهم اقتصادی را برای اعتماد سرمایه‌گذاران فراهم کرد و با توجه به شرایط اقتصادی رویکرد دولت در دو محور آرام‌کردن فضای اقتصادی و حرکت به سمت رونق اقتصادی قرار گرفت و محور دوم هنوز باید مورد توجه باشد.

مولاوردی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور از نظر برخی از شاخص‌های بین‌المللی بهبود یافته است، اظهار داشت: در این شرایط خطمشی اول دولت در ۱۰ بند اعلام شده که یکی از آن‌ها رعایت حقوق شهروندی است و تنها با تحقق تمام آن‌ها می‌توان به حقوق شهروندی دست یافت.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه اجرای منشور حقوق شهروندی که در دولت یازدهم مطالبه شد اکنون نیازمند تلاش و صبوری بیشتری است، عنوان کرد: افزایش مشارکت اقوام و اقلیت‌ها به‌عنوان یک سرمایه تلقی می‌شود و نتیجه آن انسجام سیاسی و اقتصادی است و باید مطالبه جدی داشته باشیم که در عمل نمایان شود.

مولاوردی با اشاره به اینکه گام برداشتن در راستای این منشور مردم را مطالبه‌گر  و دولت را پاسخگو می‌کند، افزود: تحقق این مهم تنها از عهده دولت برنمی‌آید و انجمن‌ها می‌توانند با دولت همکاری کنند و لایحه آن نیز آماده شده و در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی در مجلس عنوان کرد: باید با تعامل و هماهنگی سایر نهادها برای کاهش چالش‌ها و تنش‌ها تلاش کرد و استان کرمانشاه می‌تواند در این موضوع الگو و پایلوت باشد.

اسدالله رازانی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی و تساوی در اسلام اظهار داشت: شعار محوری انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و یکی از ارکان آزادی، رعایت حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه باید به انتخاب دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی خوشبین بود، عنوان کرد: مشارکت مردم استان کرمانشاه در انتخابات بسیار خوب بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.