رئیس پارلمان اروپا از تخصیص مبلغی معادل ۶ میلیون یورو برای حل معضل پناهجویان در لیبی خبر داد.

کمک مالی پارلمان اروپا برای حل معضل پناهجویان در لیبی

به گزارش قدس آنلاین، «آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپا پیشنهاد داد تا مبلغی معادل ۶ میلیون یورو کمک بلاعوض برای مبارزه با معضل پناهجویان به لیبی اختصاص یابد.

این مبلغ در حوزه استراتژی بلندمدت اروپا در آفریقا هزینه خواهد شد.

تاجانی در مصاحبه ای با روزنامه «لا ریپابلیکا» با تایید این موضوع گفت: اروپا با هزینه مبلغی به مقدار ۶ میلیون یورو در ترکیه توانست مسیر مرز بالکان را مسدود کند. اکنون زمان آن فرا رسیده که تصمیم مشابه ای در باره لیبی گرفته شود. بگذارید ما یک باره این مبلغ را به لیبی بدهیم و بعد در استراتژی پیچیده خود در آفریقا متمرکز شویم.

وی همچنین تاکید کرد که پرداخت این وجه موجب ثبات در لیبی و آشتی دو حزب مخالف خواهد شد.

رئیس پارلمان اروپا در ادامه با پیشنهاد یک راهکار سیاسی عنوان کرد: «حفتر» در لیبی می تواند رئیس نیروهای مسلح این کشور باشد و «فائز سراج» نیز مسئولیت سیاسی این کشور را بر عهده بگیرد.

تاجانی همچنین از به کارگیری دیگر قبایل جنوبی نشین لیبی در این پروسه استقبال کرد و گفت که بخشی از این پول حتما باید صرف بستن مرز مشترک لیبی با چاد و نیجر شود، چراکه داعش می تواند برای فرستادن نیروهای خود از این دو مرز استفاده کند.

اروپا در سال های اخیر با بحران جدی پناهجویان مواجه شده است. صد ها هزار انسان جنگ زده و فقیر از خاورمیانه و شمال آفریقا در جستجوی زندگی بهتر به اروپا روانه می شوند. تعداد زیادی از این افراد از مسیر دریایی مدیترانه که از لیبی آغاز می شود، استفاده می کنند تا از کریدور ایتالیا به اروپا وارد شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.