مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع نمایندگان کشورهای عضو این اتحادیه در بروکسل به تشریح دلایل افزایش درخواست حضور قدرتمند این قاره در امور جهانی پرداخت.

دلایل افزایش درخواست حضور قدرتمند اروپا در امور جهانی

به گزارش قدس آنلاین، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در جمع نمایندگان کشورهای عضو این اتحادیه در بروکسل در سخنانی اعلام کرد: امسال شاهد بودیم که درخواست برای حضور قدرتمند اتحادیه اروپا در امور جهانی افزایش یافته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود در این باره افزود: شیوه اتحادیه اروپا در سیاست خارجی اش که ترکیب منحصر به فردی از قدرت نرم و قدرت سخت است و ما توانسته ایم آن ها را اِعمال کنیم ، برای بسیاری در سراسر جهان جذابیت مضاعفی یافته است.

وی تصریح کرد: چیزی که جدید است این است که شهروندان اروپایی به باور من این مساله را درک کرده اند که برخی مسائل جهانی مانند مهاجرت، امنیت و برخی چالش های بسیار بزرگ در جهان مانند حمایت از توافق آب و هوایی را ما تنها در کنار هم  می توانیم انجام دهیم و به این طریق بر جهان تأثیر بگذاریم.

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: ما در این سال مسئولیت بیشتری داریم؛ اما همچنین فرصتی داریم که پتانسیل عظیم اتحادیه اروپا را نشان دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.