یزد- مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: از ۵۴۲ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان یزد ۳۳۴ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.

۳۳۴ روستای استان یزد از نعمت گاز بهره مند هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شرکت  گاز استان یزد از سال ۱۳۷۵ فعالیت خودش را شروع کرد  و در سال ۱۳۷۷ به ثبت رسید و  در طی این سالها از ۵۴۲ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان، ۳۳۴ روستا گازدار شده‌اند و عملیات گازرسانی در۸۷ روستا در حال انجام است و ۲۷ روستا هم در مراحل آگهی و برگزاری مناقصات و برنامه ریزی هستند. 

 منوچهر فلاح گفت: در ۱۰ شهرستان استان یزد پروژه های فعال در زمینه گازرسانی داریم و ۷۵ درصد ازجمعیت تحت پوشش روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی افزود: از ۲۱ شهر استان ۲۰ شهر گازدار شده و شهربهاباد به عنوان تنها شهر باقی مانده استان یزد است که در حال تست و نصب علمک بوده و امیدواریم تا زمستان تمام شهر بهاباد در یک فاز به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت تحت پوشش شهری استان یزد از نعمت گاز بهره مند هستند و در مجموع ۹۶ درصد جمعیت کل استان یزد گازدار هستند و استان یزد به عنوان یک استان سبز در کشور معرفی شده است.

فلاح گفت: مسئولیت گاز در درون منازل از رگلاتور به داخل منزل به عهده سازمان نظام مهندسی است و با تعامل خوبی که بین این شرکت و سازمان نظام مهندسی یزد انجام شده ، تعداد تلفات و مرگ و میر حوادث ناشی از استفاده غیرایمن از گاز در منازل کاهش یافته است.

وی افزود:  تعداد فوتی حوادث ناشی از گاز گرفتگی از ۷ کشته در سال ۹۳ به یک کشته در سال ۹۵ رسیده است که بر اثر آموزش ها و تبلیغاتی است که برای آگاهی مردم در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد اظهار داشت: با کاهش مصرف ۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان و جایگزینی گاز طبیعی توانستیم در سال ۹۵، ۴۹ میلیون لیتر مصرف فرآورده‌های نفتی  را کاهش دهیم و در این زمینه مقام اول کاهش سوخت مایع در کشور را کسب کرده ایم.

فلاح افزود: دربحث کاهش آلاینده‌های هوا توانستیم خدمات خوبی ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: در هفته دولت گازرسانی دهستان چاهک در شهرستان خاتم به بهره برداری می رسد ۱۱ روستا با ۷۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۴ کیلومتر خط تغذیه، دو ایستگاه تقلیل فشار و هزار و ۳۳۰ علمک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: دو روستای نعمت آباد و رضوانیه شهرستان ابرکوه با ۵۱ کیلومتر شبکه توزیع و ۲ ایستگاه تقلیل فشار و ۴۷۰ علمک به بهره برداری خواهد رسید.

فلاح اظهار داشت: گازرسانی به ۹ واحد صنعتی، کارخانه آسفالت هماگستر اردکان، مجتمع آلومین میبد، بیمارستان ولی عصر بافق و کاشی پارمیدا و صنایع دیگر و همچنین آغاز پروژه احداث ساختمان پست امداد بافق و اشکذر با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.