مرجع تقلید شیعیان گفت: از سرمایه غدیر تا امروز به خوبی استفاده‌نشده و بهره‌برداری مناسبی نیز از آن به عمل نیامده است که امیدواریم در آینده روند بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.

وهابیت درصدد نفوذ و رخنه در شهرهای مرزی هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تأکید بر این که واقعه  غدیر باید به‌درستی در جامعه گفته و شناخته شود، اظهار داشت: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین واقعه در تاریخ تشیع حادثه غدیر است که باید به‌درستی در جامعه تبیین شود.

وی با انتقاد از عدم تبیین و معرفی درست واقعه غدیر در کشور افزود: واقعه غدیر خم در آیات و روایات جایگاهی بزرگ و ویژه‌ای دارد اما متأسفانه در جامعه ما آن‌طور که شایسته بوده واقعه غدیر معرفی نشده و حق آن نیز ادا نشده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر استفاده مناسب از فاصله عید قربان تا عید غدیر در معرفی درست واقعه غدیر گفت: باید تا آنجا که امکان دارد از قالبهای هنری برای معرفی غدیر استفاده کرد که در این‌ بین خطبه‌ها، بیان‌ها و پلاکاردهایی را می‌توان به‌عنوان معرفی واقعه غدیر در سطح کشور به کار برد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید از فرصت 10 روزه ای که برای عید غدیر در نظر گرفته‌شده است برای سرمایه گزاری بهتر در این زمینه استفاده برد و در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف این واقعه وارد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تمجید از بازسازی واقعه غدیر در سطح شهر تأکید کرد: بازسازی و شبیه‌سازی واقعه غدیر می‌تواند در جامعه اثرات مثبت داشته باشد و معرفت و درک عمومی را نسبت به این حادثه مهم و تأثیرگذار تاریخی در تاریخ اسلام را بیشتر کند.

وی بابیان اینکه حق بنیاد بین المللی غدیر به‌درستی در جامعه ادا نشده است، تصریح کرد: اگر به همان اندازه که به واقعه عاشورا و اربعین اهمیت داده و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود برای این واقعه نیز توجه شود حق این واقعه بزرگ تاریخی نیز در جامعه به خوبی شناخته می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: در مکتب اهل‌بیت(ع) شادی و اندوه به یک اندازه ارزش و جایگاه دارد اما برخی تنها به دنبال این هستند که غم و اندوه اهل‌بیت را برجسته کنند و نسبت به شادی و نشاط بی‌توجه‌اند که اعیاد و مناسبت‌های دینی یکی از ظرفیت‌های مهمی است که می‌شود از آنها برای افزایش روحیه نشاط و شادی در جامعه استفاده کرد.

وی با انتقاد از دست‌های تفرقه‌افکن در مسیرمعرفی  واقعه غدیر تأکید کرد: پیاده‌روی واقعه غدیر امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته از حرم مطهر به‌سوی مسجد مقدس جمکران انجام خواهد شد اما باید مراقب دست‌ها و حنجره‌های تفرقه‌افکن در این پیاده‌روی‌ها بود چراکه برخی افراد دانسته یا ندانسته با توهین به مقدسات مذاهب دیگر در زمین دشمن گام برمی‌دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یکی از اهداف وهابیت را فراموشی واقعه غدیر دانست و گفت: در مقابل اقدامات مذبوحانه وهابیت باید با مطالعه و تحقیقات علمی در برابر شبهات و سنگ‌اندازی های آنها در زمینه نابود کردن آثار و پیام‌های غدیر ایستادگی کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از نفوذ و رخنه وهابیت در مناطق مرزی کشور ابراز کرد: وهابیت درصدد نفوذ در شهرهای مرزی کشور هستند اما با برنامه‌ریزی دقیق و منطقی و استفاده درست از سرمایه غدیر می‌توان در برابر این‌گونه اتفاقات ایستادگی کرد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: از سرمایه غدیر تا امروز به خوبی استفاده‌نشده و بهره‌برداری مناسبی نیز از آن به عمل نیامده است که امیدواریم در آینده روند بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.