زاهدان- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بزرگترین هتل جنوب شرق در بندر چابهار با سرمایه گذاری سرمایه داران خارجی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و با متراژ ۱۱۰ هزار متر مربع در حال ساخت است.

بزرگترین هتل جنوب شرق در بندر چابهار ساخته می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالرحیم کردی صبح سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: چابهار تنها بندر اقیانوس ایران و نقطه اتصال شرق بیش از ۸۰۰ میلیون نفر ورودی به آبهای گرم است.

وی افزود: توجه مقام معظم رهبری با طرح مسائل گنج پنهان مکران توجه همه نهادها را به چابهار جلب کرد که این امر باعث توسعه سواحل مکران بخصوص بندر چابهار شده است.

کردی بیان کرد: دولت یازدهم برنامه های زیادی برای توسعه جنوب داشته است که موفق بوده است و بخش مهم و بزرگ آن در دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره بر اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است، عنوان کرد: برای توسعه این امر سازمان منطقه آزاد چابهار اقدامات مهمی برای اشتغالزایی و تولیدات داخلی انجام داده است از جمله ایجاد پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار است.

وی ادامه داد: همچنین از ۱۸ مجموعه پتروشیمی ارائه شده ۷ مجموعه موفق به دریافت مجوز های زیست محیطی شده است.

وی همچنین اشاره کرد: با توجه به اینکه هدف اولیه تحقق پتروشیمی، گاز است برای تحقق این امر تا ۲۴ ماه آینده گاز به چابهار می رسد و باعث رشد پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار می شود.

عبدالرحیم کردی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ واحد پتروشیمی وجود دارد که صددرصد محصولات آنها صادر می‌شود و هدف عمده ما تولیدات و حمایت کم کردن هزینه حمل و نقل برای دسترسی به بازار مصرف است که این امر تنها از راه دریایی میسر می شود.

وی اذعان داشت: برای اولین بار در منطقه شهرک تخصصی شیلات را ایجاد کرده ایم که تمرکز آن بر بسته بندی و بازار محصولات است که خواستگاه آن چابهار است تا بتوانیم فضای بسیار خوبی برای صیادان فراهم کنیم.

وی افزود: منطقه آزاد چابهار در حال تبدیل شدن به قطب برنج است. کردی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه گفت: چابهار را به عنوان یک ظرفیت ملی برای حضور بین المللی برای نظام ببینیم و آن را وارد سمت و سوی سیاسی نکنیم و انتظار می‌رود اصحاب رسانه در شفاف سازی ظرفیت های منطقه آزاد چابهار پیش قدم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.