وزیر امور خارجه آمریکا پیرو کاهش بودجه این وزارتخانه برنامه ای را برای حذف برخی پست ها در نظر گرفته که یکی از مهمترین موارد آن حذف پست نماینده ویژه برجام است.

خانه تکانی در وزارت خارجه آمریکا/ خداحافظی نماینده ویژه برجام

به گزارش قدس آنلاین، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا پیرو کاهش بودجه این وزارتخانه برنامه ای را برای حذف برخی پست ها در نظر گرفته است.

بر همین اساس نمایندگان (فرستادگان) وزارت خارجه آمریکا در بخش های توافق هسته ای ایران (برجام)، تغیییرات اقلیمی، و زندان گوانتانامو دیگر در ساختار وزارت خارجه آمریکا نخواهند بود.

بر اساس برنامه تیلرسون، فرستادگان ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز دیگر گزینه های حذف شده از ساختار وزارت خارجه آمریکا هستند.

این تعدیل نیرو به دلیل کاهش بودجه وزارت خارجه و همچنین دستور ترامپ برای حدف پست های اضافی در دولت آمریکا انجام می شود.

در همین رابطه روز گذشته نیز اعلام شد که ۲ تن از معاونان وزارت خارجه آمریکا به دلیل کاهش بودجه از سمت های خود کناره گیری کرده اند.

«تریسی آن جاکوبسون» عضو هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل که مسئول نظارت بر سیاست ایالات متحده در سازمان های بین المللی نیز هست، روز جمعه اعلام کرده است که تنها تا ماه اکتبر سال جاری میلادی به کار ادامه خواهد داد.

تاریخی که وی برای پایان کار خود اعلام کرده یک ماه پیش از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آن سخنرانی خواهد کرد.

  «ویلیام ریوینگتون براونفیلد» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور بین المللی مربوط به اجرائیات و مواد مخدر نیز روز جمعه اعلام کرده که تا ماه سپتامبر در این سمت خواهد بود. همچنین کریستی کِنی همسر براونفیلد که از کارکنان ارشد این وزارتخانه است چهار ماه پیش استعفا داده بود.

استعفای این افراد در ادامه استعفای زنجیره ای مقام ها و کارکنان وزارت خارجه اعلام می شود که از زمان روی کار آمدن ترامپ روی داده است.

مقام ها و کارکنان وزارت خارجه ایالات متحده در حالی استعفا داده یا اخراج می شوند که این وزارتخانه با تصمیم دولت برای کاهش ۳۷ درصدی در بودجه آن روبه رو است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.