ساری- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی حفظ اراضی کشاورزی را مهمترین مساله در افزایش امنیت غذایی دانست.

حفظ اراضی کشاورزی، امنیت غذایی را رقم می زند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی جوادی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی کشاورزی مازندران در فرح آباد ساری با اشاره به اینکه دولت گذشته ضریب امنیت غذایی را به ۷۹ درصد رساند، تاکید کرد: باید زنجیره امنیت غذایی را از مزرعه تا سفره عملیاتی کنیم و امیدواریم ضریب امنیت غذایی در دولت فعلی رشد بیشتری داشته باشد.

وی حفظ جمعیت روستایی را مهمترین بخش کشاورزی توصیف و بیان کرد: دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان برنامه های ویژه ای دارد و امیدوار است با رونق کشاورزی دیگر شاهد مهاجرت از روستاها نباشیم.

معاون توسعه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: امروزه یکی از معیارهای قدرتمندی کشورها امنیت غذایی است چراکه جامعه ای که بتواند تا حد زیادی وابستگی خود را به واردات مواد غذایی به حداقل برساند ضریب بالایی در این بخش خواهد داشت.

جوادی ادامه داد: سال گذشته برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، ایران در تولید گندم به خودکفایی کامل رسید و حتی توانستیم به صادرات گندم برسیم و این امر علاوه بر بالا بردن توان غذایی، مانع ورود بیگانگان به کشور از مسیر واردات مواد غذایی خواهد شد.

وی اهداف بعدی جهاد کشاورزی را افزایش تولید شکر، برنج، دانه های روغنی و صادرات گوشت، مرغ و محصولات شیلات دانست و تاکید کرد: توجه به صنایع تبدیلی، بسته بندی محصولات کشاورزی و صادرات به صورت جدی مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی در دولت قرار دارد.

جوادی از افزایش اختیارات روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان های کشور خبر داد و گفت: تقویت سازمان های خصوصی بخش های کشاورزی و واگذاری تصدی گری های دولتی نیز به بخش خصوصی از دیگر برنامه های مهم وزارتخانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.