۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 559281

سرمربی سابق تیم ملی و کارشناس فعلی فوتبال ایران در رابطه با عدم علاقه کارلوس کی روش به لیگ ایران و تمایل وی به حضور لژیونرها در تیم ملی نظرات جالبی را بیان کرد.

چرا کی‌روش به لیگ ایران علاقه ای ندارد؟

جلال چراغپور که سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی را به عنوان سرمربی در کارنامه خود دارد به عنوان یکی از مهمترین نظریه پردازها و تئورسین های فوتبال ایران محسوب می شود، او در سال های اخیر ترجیح داده وارد حلقه اصلی حاکم بر فوتبال ایران نشود و به تحلیل بازی ها و تاکتیک های مختلف بپردازد. به بهانه حضور سامان قدوس در اردوی تیم ملی و علاقه کی روش به دعوت بیشتر از بازیکنان لژیونر به نسبت بازیکنان حاضر در لیگ ایران، با جلال چراغپور به صحبت پرداختیم، بحثی منطقی که در آن سرمربی سابق تیم ملی به بیان نکات جالبی پرداخت. 

* شما قطعا برنامه کی روش برای رسیدن به جام جهانی را مطالعه کرده اید، اردوها و بازی های پیش بینی شده در این برنامه را برای حضور موفق در جام جهانی منطقی می دانید؟
 برنامه ای که کی روش ارائه داد قطعا برنامه ای جامع و بدون اشکال است، او فرصت های خوبی تدارک دیده تا تیم ملی بتواند به آمادگی کامل برسد، اصلا اینکه بیاییم و بگوییم او برنامه خوبی ارائه نداده اصلا حرف منطقی و درستی نیست، چرا که کی روش در دنیا مربی شناخته شده است و کارشناس های بسیار معتبری در فوتبال دنیا از دوستان او هستند، بنابراین نوشتن یک برنامه برای آماده سازی مثلا تیم ملی برای او نیم ساعت کار دارد به علاوه اینکه او سال هاست به طور حرفه ای مشغول به کار است و نوشتن برنامه ای کامل برای او عادی است.

* پس از سال ها حضور کی روش در فوتبال ایران، تاثیر وی را در لیگ برتر و اساسا تیم های حاضر در فوتبال ایران چقدر می دانید؟
من معتقدم علی رغم تغییرات اساسی که کی روش بر تیم ملی ایران داشته است بر روی باشگاه ها نتوانسته تاثیر اساسی داشته باشد، یعنی سبک بازی تیم ملی و تفکرات او به لیگ برتر سرایت نکرده است و این به دلیل ساختار بسیار پیچیده لیگ ایران است. 

* این ساختار پیچیده از کجا می آید؟
ببینید جریانی بر لیگ ما حاکم است که هیچ چیز دیگری را نمی پذیرد، جریانی که بازیکنان درجه دو و سه آفریقایی و کشورهای عربی هم جزئی از آن است، جریانی که 15، 16 مربی و تعدادی بازیکن در آن هستند و حلقه ای را تشکیل دادند و طبیعتا با توجه به شرایطی که دارند نمی توانند از سبک مورد نظر کی روش پیروی کنند، البته آن اوائل برخی مربیان سعی کردند از تفکرات او استفاده کنند اما این اتفاق خیلی زود به سر رسید چرا که ابزارهای لازم را نداشتند. 

* نکته ای هم در این میان وجود دارد این است که کی روش نیز علاقه ای به لیگ ایران ندارد.
 بله، کی روش با هوشمندی فهمید که نمی تواند از لیگ ایران استفاده ای ببرد، او وقتی این قضیه را فهمید رفت به سوی بازیکنانی که فوتبالشان هنوز به سمت لیگ نچرخیده است. علاوه بر آن، وی با رفتارهای خود به کرات نشان داده که علاقه ای هم به لیگ ایران ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.