اردبیل- معاون رئیس جمهور گفت: اگر بحران آب جدی گرفته نشود قادر است تمدن کشور را نابود کند که در این زمینه باید تصمیم جدی در کشور گرفته شود.

احیای دریاچه ارومیه نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه است

به گزارش قدس انلاین، عیسی کلانتری بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار کرد: اگر بحران آب جدی گرفته نشود قادر است تمدن کشور را نابود کند که در این زمینه باید تصمیم جدی در کشور گرفته شود.

وی گفت: آمار میانگین مصرف آب در کشور بیش از دوبرابر میانگین جهانی است و کشور ما باید در زمینه مصرف آب یک تصمیم بسیار جدی بگیرد در غیر اینصورت مشکلاتی که در آینده به وجود خواهد آمد غیرقابل حل خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه مشکل آب در آینده بسیار تخریب‌کننده خواهد بود تصریح کرد: قرار گرفتن ایران در رتبه اول بالاترین مصرف‌کننده آب در جهان زنگ خطری است که باید با مدیریت صحیح اصلاح شود.

کلانتری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دقیقی برای دریاچه ارومیه انجام گرفته است تاکید کرد: سرعت انجام این برنامه به میزان تخصیص بودجه در این زمینه بستگی دارد و احیای دریاچه ارومیه نیازمند بودجه ۲۰ هزار میلیاردی تومانی است که تاکنون ۳ هزار میلیارد آن پرداخت شده است. 

وی افزود: بررسی‌هایی که در سازمان محیط زیست انجام گرفته است نشان می‌دهد که بسیاری از ریزگردها منشاء خارجی دارند که عمده آن‌ها در کشور عراق قرار دارد که امیدواریم با خاتمه یافتن جنگ در این کشور و آبادانی زمین‌های رها شده کشاورزی این مشکل تا حدودی برطرف شود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برنامه‌ای برای مذاکره با دولت ترکیه در خصوص سدسازی‌های انجام گرفته در حوزه آبی دجله و فرات نداریم زیرا خروجی آب این سدها حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب و برابر با تعهد این کشور در تامین آب دو حوزه آبخیز دجله و فرات است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.