زاهدان- تولیت آستان قدس رضوی(ع) با تاکید بر اینکه همه ما باید در راستای محرومیت‌زدایی تلاش کنیم، گفت: گره‌گشایی از مردم قلب امام رضا(ع) را شاد می‌کند.

همه باید برای محرومیت‌زدایی تلاش کنیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در گردهمایی تجلیل از خادمیاران رضوی استان سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: حل برخی از مشکلات مردم سیستان و بلوچستان نیاز به زمان و برنامه‌ریری طولانی مدت دارد اما برخی موارد با تلاش و کار جهادی در مدت کوتاه دست یافتنی است.

تولیت آستان قدس رضوی(ع) افزود: مرز برای این استان یک تهدید نیست بلکه اگر بتوانیم به درستی از آن استفاده کنیم، فرصت بسیار خوبی است. وجود تنها بندر اقیانوسی کشور در جنوب سیستان و بلوچستان فرصتی بی‌نظیر است که اگر به درستی از آن استفاده شود، می‌تواند منطقه را متحول کند، چرا که برخی کشورها بیش از 50 درصد تولید ناخالصشان از طریق دریا کسب می‌شود.

وی به ظرفیت نخلستان‌ها و خرمای مرغوب بلوچستان اشاره کرد و گفت: در صورتی که صنایع تبدیلی برای فرآوری خرمای سیستان و بلوچستان ایجاد شود، می‌توان تعداد زیادی اشتغال برای مردم این منطقه ایجاد کرد.

‌رئیسی اضافه کرد: امیدواریم با طرح این نکات از سوی دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گره‌ها و محرومیت‌های سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک رفع شود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه ما باید در راستای محرومیت‌زدایی تلاش کنیم، افزود: خدمت وقف و خادم منحصر به جغرافیای حرم مطهر نیست و مسئله خادمیاران در استان‌های مختلف کشور به همین دلیل پا گرفته است. هدف ما از طرح خادم‌یاری این است که عاشقان امام رضا(ع) در جای جای کشور گره از مشکلات خلق بگشایند.

وی ادامه داد: خدمت در کشور با مردم با هر گرایش سیاسی و برای مردم شیعه و سنی و دیگر مذاهب که بتواند تبسم بر لبان خلق ایجاد کند، قلب امام رضا(ع) را شاد می‌کند؛ نام امام رضا (ع) گره‌گشای مشکلات فرهنگی و اجتماعی ماست.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما در کشور ثروت‌ها و سرمایه‌های ارزشمندی داریم، بنابراین باید در هر گوشه کشور و حتی در روستاهای دورافتاده به توانمندی‌ها توجه کرد و آنها را به فعلیت رساند تا شرایط زندگی مردم محروم تغییر کند.

تولیت آستان قدس رضوی(ع) با تاکید بر اینکه جلب رضایت خدا در گرو خدمت به مردم خدمت است، افزود: رهبر معظم انقلاب به دولت تاکید کرده‌اند که به خواسته‌های مردم رسیدگی کنند و در این زمینه 12 توصیه داشته‌اند بنابراین با توجه به منابع خوبی که وجود دارد باید مساعدت کرد تا در زندگی مردم اتفاقات خوبی بیفتد.

وی اضافه کرد: امروز هر کس به اندازه توانی که دارد باید در مسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در یک نهضت مخلصانه در راستای خدمت به مردم فعالیت کند و در این راه باید با مجاهدت گام‌هایی برداشت تا برکت الهی حاصل شود.

رئیسی با اشاره به جنایاتی که در کشورهای فلسطین و یمن در حال وقوع است، گفت: آنان که از طرفی سخن از حقوق بشر می‌زنند و از سوی دیگر مردم مظلوم کشورهای مسلمان را قتل عام می‌کنند، شیطان صفت هستند. بزرگترین ناقضان حقوق بشر کسانی هستند که ادعای حقوق بشر دارند و مردم فلسطین و یمن را به آتش کشانده‌اند.

وی افزود: مردم مظلوم فلسطین از ابتدای انقلاب اولین مسئله کشور بوده‌اند و در اینجا سخن از شیعه و سنی نیست بلکه دفاع از اسلام و عزت مسلمانان است که در این مسیر تاکنون ایران یک گام هم کوتاهی نکرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.