مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ظرفیت و زیرساخت های موجود مشهد مقدس با وجود بارگاه منور و ملکوتی امام رضا(ع) قابلیت تبدیل شدن به مرجعیت علمی در جهان را دارد و این مهم در آستان قدس رضوی با جدیت در حال پیگیری است.

آستان قدس رضوی پیگیر اجرایی شدن مشهد به مرجعیت علمی در جهان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در بازدید از پروژه بزرگ احداث مخازن کتابخانه مرکزی حرم مطهر گفت: گنجینه ها و کتاب های خطی و نفیسی که در کتابخانه ها و موزه های آستان قدس رضوی وجود دارد در جهان بی نظیر است و ایجاد فضاهای مناسب برای عرضه و در اختیار قرار دادن آنها به مراجعان و محققان از مهمترین رسالت های تعریف شده در دوره جدید است.

وی با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در ایجاد معاونت علمی و توسعه خادمیاران علمی و تخصصی تصریح کرد: علم منهای خدا و فرهنگ دینی، آتش جان بشریت است و حریم علمی عالم آل محمد(ص) بهترین مکان ها برای کسب علم و معرفت است.

 بختیاری اظهار کرد:‌ در منشور ٧ گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه ای به حفظ و صیانت از میراث گرانبهای هنر و معماری اصیل اسلامی و ایرانی و توسعه فعالیت های فرهنگی با بهره گیری از نخبگان شده است.

وی گفت: کتابخانه آستان قدس رضوی از گنجینه های بی نظیر جهان اسلام محسوب می شود و ایجاد و احداث فضاهای جدید برای توسعه خدمات آن  به محققان، دانشجویان و مراجعان الزامی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: وظیفه ای خطیر و حساس در دوره جدید برای سازمان فرهنگی و موسسات وابسته تعریف شده است که امیدواریم برای تحقق اهداف از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

شایان ذکر است طرح توسعه مخازن کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با زیربنای ١١ هزار متر مربع و در ٣ طبقه اجرا شده که در مراحل نهایی کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.