زاهدان- تولیت آستان قدس رضوی امنیت کشور را مرهون بیداری و هوشیاری مردم متدین دانست.

امنیت کشور مرهون بیداری و هوشیاری مردم متدین است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش بزرگداشت عالمان خدوم سیستان و بلوچستان که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، فقه را مجموعهای از آموزه‌ها و باید و نبایدهای دین معرفی و خاطرنشان کرد: فقه اکبر شامل عقاید و باورهای دینی، فقه اوسط مشتمل بر اخلاق فاضله و کریمه و فقه اصغر به معنای احکام و بایدهای و نبایدهای الهی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه داعش دست ساخته نظام استکباری است، ابراز کرد: داعش تشکیل شده از افراد جاهلی است که سربازان بدون یونیفرم نظام استکباری و ساخته دست اسرائیل و آمریکا هستند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار عالمان دینی در هدایت انسان‌ها، تصریح کرد: عالمان دین، به پیروی از انبیاء و اولیای الهی نقش هدایت انسان‌ها به سوی سعادت را دارند و باید مراقبت کنند که انحراف فکری و اخلاقی در جامعه اسلامی اشاعه پیدا نکند.

وی افزود: بدعت ولو به اندازه یک کلمه باشد مجاز نیست، بدعت گذاران منحرفان در دین هستند و وظیفه علماء است که نگذارند مردم فریب نیرنگ‌ها و دروغ‌های بدعت گذاران در دین را بخورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در فراز دیگری از سخنان خود به تبیین اهمیت وحدت در جامعه اسلامی اشاره و عنوان کرد: وحدت در جامعه اسلام موضوعی تاکتیکی نیست، بلکه یک راهبرد اساسی برای مقابله با دشمنان است؛ وحدت در میان امت اسلام جزو متن دین است.

وی «پیوند معنویت و سیاست» را به عنوان شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی(ره) و از مبانی انقلاب اسلامی معرفی و خاطرنشان کرد: در شرایطی که مغرب زمین طی ۴۰۰ سال برای کنار زدن دین از زندگی مردم تلاش می‌کرد، امام خمینی(ره) پرچم پیوند معنویت و دین با سیاست را برافراشتند.

تولیت آستان قدس رضوی ظلم هفتادساله رژیم غاصب صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین، کلاهک‌های هسته‌ای و وضعیت اسفناک قتل‌ها و غارت‌ها در دنیا را محصول بیش از ۴۰۰ سال مبارزه با ارزش‌های الهی و سیاست بی‌دیانت غرب دانست و اظهار کرد: در کشورهای اسلامی علمای بصیرت آفرینی هستند که نسبت به انحرافات اخلاقی و دینی به مردم هشدار میدهند، اما مستکبرین این عالمان را بر نمی‌تابند زیرا عالمان دینی سر سازش با ظلم و فساد را ندارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به تفاوت میان «سیاقت» و «قیادت» افزود: نکته اساسی در مسئله علم، علم‌آموزی، عالم شدن و رسیدن به قله کمالات انسانی، این است که بیان، قلم، نفوس مستعده و تمام گام‌های انسان برخوردار از «علم صائب» و «عمل صالح» شود و فقیه حقیقی کسی است که دارای علم صائب و عمل صالح است و جایگاه قیادت دارد.

وی داشتن علم و تقوا را خصیصه مشترک هر سه عالم کفعمی، مزاری و عبادی استان سیستان و بلوچستان معرفی و عنوان کرد: بسیاری در عالم، دیگران را به نیکی فرا می‌خوانند، اما آنچه که موجب موفقیت و تأثیر سخن امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و بسیاری از علمای بزرگ اسلام شده، آن است که این بزرگواران خود در قله قرار دارند و به دیگران می‌گویند بیایید؛ نه اینکه بروید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه خون مطهر شهیدان مزاری و شوشتری برای حفظ وحدت و انسجام نظام اسلامی ریخته شد، امنیت کشور را مرهون بیداری و هشیاری مردم متدین دانست و اظهار کرد: امنیت کشور مرهون بیداری و هشیاری مردم است، مردم متدین سدی در برابر همه تهیدات و توطئه های دشمن هستند، امروز مرزهای فرهنگی، عقیدتی، اقلیمی و اجتماعی ما در تهدید دشمن است و بصیرت مردم در برابر این تهدیدات مصون ساز است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان ضمن اظهار امیدواری برای موفقیت دولت در بهبود شرایط اقتصادی کشور، گفت: ان‌شاءالله خداوند به دولتمردان توفیق بدهد که بتوانند ۱۲ بند مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را اجرایی کنند تا از مشکلاتی که مردم را رنج میدهد، کاسته شود، دولتمردان در راستای ریشه کنی فقر مطلق و توسعه اشتغال گام‌های استوار بردارند و مردم نیز در این راه دولت را همراهی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.