اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دولت گذشته یک قطره آب به شرق اصفهان نداد و این در صورتی است که دستبرد به حقابه کشاورزان حق الناس است.

دستبرد به حقابه کشاورزان حق الناس است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن کامران دستجردی با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید تدابیری بیندیشد که کشاورزان از آب پاییزه بهره ببرند، گفت: کشاورزان منتظر آب پاییزه هستند و وزارت نیرو در این خصوص باید به وظیفه خود عمل کند و در پرداخت پول گندم نیز باید به نحوی واریز شود که دست کشاورز را بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد: دولت یاگذشته زدهم یک قطره آب به شرق اصفهان نداد و این در صورتی است که دستبرد به حقابه کشاورزان حق الناس است.

وی افزود: دولت روحانی وعده داد که آب در رودخانه جاری شود و زاینده رود بعد از ارومیه احیا گردد که هیچ کدام محقق نشد و اگر شورای عالی آب قصد اجرا نکردن مصوبات را دارد باید درش تخته شود.

کامران با اشاره به تخصیص های جدید در چهارمحال تصریح کرد: وقتی آب در رودخانه نیست چرا باید ۳۱ طرح توسعه کشت در چهارمحال انجام شود و این
در صورتی است که تونل سوم و بهشت آباد در توقف کامل اجراست.

وی با بیان اینکه طبق جلسه در کمیسیون با حضور استاندار چهارمحال و اصفهان سه ابلاغ انجام شد، تاکید کرد: طبق ابلاغ باید طرح های جدید متوقف شود و به اجرای طرح های قبلی سرعت بخشد و همچنین مصوبات شورای عالی اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: هر وزیری که می خواهد به شرق اصفهان بیاید باید به آمایش فکر کند و استانی شدن آب خلاف آمایش است.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه دولت دوازدهم باید جبران مافات کند، فزود: حقابه اشتراکی ها و بهره برداران از زاینده رود باید در رودخانه جاری شود و ساماندهی رودخانه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان وعده اقای نوبخت انجام شود.

وی تاکید کرد: طبق قولی که اقای نوبخت داد، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای قنوات و ۵۰ میلیارد تومان برای شبکه ها در نظر گرفته شد زیرا هنوز برخی شبکه ها در رودشت خاکی است.

وی اظهار کرد: وزارت نیرو نباید به اختلافات بین استان ها دامن بزند و از منافع ملی دفاع کند و قطعا باید وزیری توانمند انتخاب شود.

کامران با بیان اینکه وزرای دولت نباید خوی اشرافی گری داشته باشند، تصریح کرد: مهم ترین مساله حفظ مردم است و اینکه در مسیر خدمت به مردم خوی اشرافی گری نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.