اصفهان- مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از افتخارات ما در سال جاری این بود که در بین ۶۸ دستگاه اجرایی استان در بیستمین جشنواره شهید رجایی، آموزش و پرورش استان اصفهان به عنوان دستگاه برتر در حضور استاندار اصفهان انتخاب شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

یکی از افتخارات آموزش و پرورش اصفهان کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد حسن قائدیها در برنامه رادیویی صدا و سیما مرکز اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان بالغ بر ۸۵۰ هزار دانش آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی با ۵۰ هزار فرهنگی حقوق بگیر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حیطه های فعالیت های آموزش و پرورش بسیار گسترده است، افزود: فعالیت های آموزش و پرورش در ۸ حوزه طبقه بندی می شود و یکی از این حوزه ها، مربوط به بخش های مدیریتی کلان آموزش و پرورش است که در حوزه مدیر کل تدوین می شود. در حوزه معاونان نیز ۷ حوزه وجود دارد و که اداره کل نوسازی مدارس استان نیز به عنوان اداره مستقل در کنار آموزش و پرورش اقدام به انجام فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز مدارس می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه گفت: بدون شک مقایسه فعالیت های آموزش و پرورش با دستگاه های دیگر به دلیل  اینکه نوع کار کاملا فرهنگی، فکری و آموزشی است، سخت است و ظرافت خاص خود را می طلبد اما خوشحال هستیم که امسال آموزش و پرورش در بین ۶۸ دستگاه اجرایی استان در شاخص های عمومی و اختصاصی، در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه برتر در حضور استاندار اصفهان انتخاب شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه رادیویی صدا و سیما مبنی بر نوع عملکرد معاون ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان و اهمیت این مقطع از تحصیل، بیان کرد: امروز دانشمندان معتقد هستند که برای پیشرفت کشورها باید به مدارس سر زد به طوری که کارخانجات و کارگاه ها مبنای ارزیابی نسیتند بلکه واحدهای آموزشی هستند که آینده کشور را مشخص می کنند به ویژه در دوره ابتدایی که در آن زیربنای آموزش تدوین می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در طول ۴ سال دولت تدبیر و امید تلاش کردیم که در دوره ابتدایی فعالیت های خوبی ارائه دهیم که شامل ایجاد پایگاه های توانمندسازی کودکان بدو ورود به دبستان به منظور مداخله بهنگام در رابطه با رفع مشکلات روحی، جسمی، شنوایی، بینایی و ... نوآموزان و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی می باشد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های انجام شده در آموزش ابتدایی، برنامه تدبیر، ویژه مدیران مدارس است که براساس آن، برنامه راهبردی برای مدیران تدوین می شود و هدف از اجرای این برنامه، آشنایی معلمان جهت انجام فعالیت های مختلف در طول ۶ سال دوره ابتدایی و ارائه برنامه ها به دانش آموزان است.

قائدیها بیان کرد: از دیگر فعالیت های انجام شده در این مقطع، برگزاری جشنواره جابرین حیان ویژه کارهای پژوهشی دانش آموزان دوره ابتدایی است که از زمان مدیریت بنده در آموزش و پرورش، تا کنون ۵۳ درصد در حوزه پژوهش های جابرین حیان مربوط به دانش آموزان دوره ابتدایی پیشرفت داشته ایم همچنین رتبه اول برنامه های رشد در دوره ابتدایی در کشور مربوط به آموزش و پرورش استان اصفهان است.

و با اشاره به اهمیت و انجام درس پژوهی برای معلمان ابتدایی گفت: در این حوزه، معلمان در دوران فعالیت های خود پیرامون درس های مختلف اقدام به انجام پژوهش های مختلف می کنند که خوشبختانه در این زمینه ۵۰ درصد رشد را به خود اختصاص داده ایم.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای ویژه ای که در طول ۳ سال گذشته برای اولین بار انجام شده است، آموزش اولیای پایه اول ابتدایی در حوزه های مختلف است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه اظهاراتش در پاسخ به یکی دیگر از سوالات مجری برنامه پیرامون عملکرد معاونت متوسطه اداره کل گفت: حوزه متوسطه در سه بخش متوسطه اول، پایان متوسطه اول متوسطه و متوسطه دوم با رشته های مختلف نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش برای دانش اموزان تعریف می شود و افتخار داریم که استان اصفهان در زمینه جذب دانش آموزان به سمت رشته های فنی حرفه ای از میانگین کشوری حدود ۸ درصد بالاتر است.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از افتخارات ما این است که در استان اصفهان تعداد رتبه های تک رقمی کنکور در طول ۴ سال گذشته افزایش چشگیری داشته است.

قائدیها با اشاره به کارهای ویژه ای که برای مباحث فنی حرفه ای (کارآفرینی) برای دانش آموزان انجام شده است، افزود: از جمله این فعالیت ها شامل راه اندازی مرکز تخصصی آموزش هنرآموزان در رشته های مختلف، برگزاری جشنواره کارآفرینی و کسب و کار، افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد پژوهش سراها در استان از ۲۰ پژوهش سرا به ۴۰ پژوهش سرای دانش آموزی در ۴۱ منطقه آموزش و پرورش هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از حوزه های گسترده آموزش و پرورش، حوزه پژوهش و برنامه ریزی است، افزود: یکی از حوزه های کاری در این بخش، حوزه فن آوری است که شامل تجهیز و هوشمندسازی مدارس می باشد. همچنین فعالیت های دیگری از جمله آموزش و به روزآوری معلمان، تدوین و تحلیل محتوای کتب درسی و پژوهش و تحقیق در حوزه پژوهش و برنامه ریزی در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت های انجام شده در استان اصفهان، برنامه درس ملی است، گفت: اصفهان بعد از تهران، دومین استان از نظر رتبه بندی در بخش آموزش معلمان بر مبنای کتب جدیدالتالیف است.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی و سلامت، دو محور کار وجود دارد که شامل تحرک دانش آموز و فعالیت های بدنی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

قائدیها با اشاره به تعدادی از فعالیت های انجام شده در حوزه تربیت بدنی و سلامت اداره کل گفت: راه اندازی المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، ایجاد حیات پویا در مدارس که دانش آموزان در صبحگاه اقدام به انجام فعالیت های کوتاه مدت جسمی حرکتی می کنند، زیباسازی فضاهای آموزشی، حیاط و شاداب سازی و ...تنها بخشی از فعالیت های انجام شده در این حوزه می باشد.

وی تاکید کرد: در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز فعالیت های چشمگیری در استان اصفهان انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه در حوزه پرورشی و فرهنگی نیز فعالیت های مختلفی انجام شده است، گفت: رتبه اول کشوری بسیج دانش آموزی استان در طول ۳ سال گذشته، رتبه اول کشوری اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور و همچنین افزایش ۳۰۰ درصدی برنامه های اجرا شده در بخش آموزش قرآن، احکام و مفاهیم دینی و ... از جمله افتخارات کسب شده از سوی حوزه پرورشی و فرهنگی اداره کل می باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه اداره کل نوسازی مدارس استان نیز فعالیت های گسترده ای در استان صورت گرفته است به طوری که دو ماه پیش، مجمع خیرین استان از سوی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

قائدیها تاکید کرد: علاوه بر اینکه در حوزه سوادآموزی استان اصفهان، استان اصفهان به عنوان سومین استان سرافراز کشور شناخته شده است، آموزش و پرورش استان نیز در حوزه های پشتیبانی و رفاهی کارهای بزرگی در طول سه سال گذشته انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.