اهواز- استاندار خوزستان بابیان اینکه یاد شهدا تنها نباید موکول به ایام و مقطع زمانی خاصی موکول شود، گفت: الگو گرفتن از شهدا باید به گونه ای باشد که در ما تحول و تغییر مثبت ایجاد شود.

الگو قرار دادن شهدا بیش از هر زمان دیگر احساس می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی در همایش بزرگداشت روز قشر بسیج کارمندی و شهدای شاخص کارمند دولت که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا در مسیر اندیشه شهدای عزیز گام برداریم، گفت: این شهدای گرانقدر باید به گونه ای در جامعه معرفی شوند تا الگوی رفتاری جوانان باشند.

وی با بیان اینکه شهید فارسی و موسوی هردو شهید شاخص هستند، ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید ویژه ای بر احترام و بیان رشادت های شهدانی دارند که ازخود گذشتگی های بسیاری کرده اند.

شریعتی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم علاوه بر فیض شهادت، از فضیلت مهاجرت برای دفاع از حرم اهل بین نیز برخوردار هستند، یادآور شد: وظیفه داریم تا برای خانواده شهدای گرانقدر احترام ویژه ای قائل شویم و همچنین تلاش کنیم تا راه و اندیشه این عزیزان سرلوحه زندگی شخصی و کاری ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یاد شهدا تنها نباید موکول به ایام و مقطع زمانی خاصی موکول شود، گفت: الگو گرفتن از شهدا باید به گونه ای باشد که در ما تحول و تغییر مثبت ایجاد شود.

استاندار خوزستان با اشاره به هجمه های فرهنگی بی شمار، خاطر نشان کرد: درحال حاضر بیش از هر زمان دیگر توسل و الگو قرار دادن شهدا احساس نیاز می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیروی از راه  و روشی حسینی است که باعث سرفرازی جامعه شیعی می شود، جامعه شیعی برای تقویت پایه های فرهنگی خود حاضر به تقدیم خون عزیزان خود می شود.

شریعتی با اشاره به اینکه با رزمندگان مدافع حرم بسیاری صحبت و از عدم همکاری ادارات برای اخذ مرخصی گله بسیار دارند، اظهار داشت: فردی که برای دفاع از دین و کشور امنیت شغلی و جانی خود را به خطر می اندازد و راهی جبهه مبارزه حق علیه باطل می شود، پس از بازگشت به اداره متبوع خود به مشکل برمیخورد.

وی با بیان اینکه این چنین انسان هایی در هیچ جای دنیا یافت نمی شوند، ادامه داد: انتظار می رود دستگاه های اجرایی در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: مدیران دستگاه ها باید به نحوی عمل کنند تا این شهدای عزیز به نحو شایسته ای در جامعه معرفی شوند.

وی با بیان اینکه امیدوارم همه ما در جهت احقاق حقوق مسلمین در برابر تکفیری ها و داعشیان گام برداریم، یادآور شد: تروریست ها تمام تلاش خود را بای نشان دادن چهره ای خشن از اسلام بکار گرفته اند از همین رو در این خصوص نباید از هیچ کوششی فروگذار کنیم.

شریعتی اذعان کرد: طبق مطالعات سازمان ملل درصد قابل توجهی از داعشیان هیچ آشنایی با ساده ترین مسائل اسلام ندارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.