زاهدان-نخستین قطار مسافری زاهدان - اصفهان همزمان با آخرین روز هفته دولت امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون امنیتی و انتظامی استاندار و همچنین شماری از مدیران و مسئولان استانی، ایستگاه راه آهن زاهدان را به مقصد اصفهان ترک کرد.

قطار مسافری زاهدان- اصفهان راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرکل راه آهن جنوب شرق در حاشیه این مراسم اظهار داشت: قطار مسافری زاهدان - اصفهان با پنج واگن چهار تخته درجه یک و ظرفیت ۲۲۰ نفر امروز ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه با قرار گرفتن در مسیر ریلی به مقصد اصفهان حرکت کرد.

مجید ارجونی افزود: تمام ظرفیت واگن های قطار زاهدان - اصفهان امروز تکمیل و برای هفته آینده نیز شمار زیادی بلیط رزرو شده است.

وی گفت: از این پس یک هفته در میان قطار زاهدان - اصفهان روزهای سه شنبه و چهارشنبه و روزهای پنجشنبه و جمعه در این مسیر تردد می کند. وی افزود: حرکت این قطار ساعت ۱۱:۲۰ از اصفهان به مقصد زاهدان و روز بعد ساعت ۱۱:۳۰ از زاهدان به مقصد اصفهان است.

وی اذعان کرد: این قطار با تاکید استاندار سیستان و بلوچستان و تقاضای مردم شریف استان و حمایت های همه جانبه راه آهن جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق اظهار داشت: هر واگن این قطار ۴۴ نفر ظرفیت دارد و هر بلیط آن با قیمت ۷۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال فروخته می شود. وی تصریح کرد: از رسانه ها که در راه اندازی قطار زاهدان – اصفهان با ضریب اشغال ۱۰۰ درصد سهم بسزایی داشتند تقدیر و تشکر می کنم. وی خاطرنشان کرد: ضریب اشغال بالای این قطار علاوه بر نقش آفرینی رسانه ها نشان از تبلیغات آژانس های سطح استان دارد.

وی اظهار کرد: این همدلی وتلاش نشان از عزم جدی همگانی برای توسعه و پیشرفت استان است که باعث می شود ما با تلاش بیشتری کار کنیم. ارجونی افزود: مدت زمان حرکت قطار زاهدان - اصفهان از مبدا تا مقصد ۱۸ ساعت است.

وی گفت: متقاضیان سفر با قطار در مسیر ریلی زاهدان - کرمان - یزد - اصفهان و برعکس می ‌توانند با مراجعه به مراکز فروش مجاز و یا سایت راه ‌آهن نسبت به خرید بلیط های مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: تقریبا تا یک ماه آینده احداث دو زیر گذر مهرشهر و زیبا شهر را خواهیم داشت که فعلا در حال برگزاری فرایند قانونی مناقصه و تعیین برنده میباشیم.

وی افزود: برای تثبیت شن های روان محدوده شوره گز و ترانشه ها ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اخذ و پیگیر اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریالی احداث گالری بجهت سرعت بیشتر قطارها و پیشگیری از سوانح احتمالی هستیم.

وی ادامه داد: در اکثر مناطق هیچ گونه ارتباط رادیویی نداشتیم اما امروز شاهد بهره برداری ازشبکه ارتباط رادیویی ترانک راه آهن جنوب شرق با ۱۳ سایت با حضور استاندار خواهیم بود.

بعد از اتمام آیین راه اندازی و بدرقه مسافرین قطار زاهدان به اصفهان، استاندار سیستان و بلوچستان شبکه رادیویی ترانک راه آهن جنوب شرق را افتتاح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.