اهواز - نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی از پدیده ریزگردها به عنوان معضل بزرگ خوزستان نام برد گفت: تداوم بحران ریزگردها می تواند مهاجرت بخش عظیمی از نخبگان این استان را به دنبال داشته باشد.

معضل ریزگردها خطر مهاجرت نخبگان از خوزستان را به دنبال دارد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب اله کشت زر در نشست شورای اداری بهبهان که به ریاست استاندار خوزستان در این شهرستان برگزار شد افزود:هرچند در چند ماه اخیر کارهای خوبی برای مهار ریزگردها با منشاء داخلی در خوزستان صورت گرفته ولی کافی نیست و باید طرح های بیابان زدایی با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی بر ضرورت همراهی و تعامل دستگاه های اجرایی و کمک دولت برای سرعت بخشیدن به طرح های مهار ریزگردها در خوزستان که سال هاست مردم این استان را آزار می دهد خواستار شد.

 تامین ۸۰ درصد منابع مالی دولت از خوزستان 
نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع مالی دولت از استان خوزستان تامین می شود بیان کرد: مردم خوزستان پس از استان تهران بیشترین مالیات را به دولت پرداخت می کنند.
کشت زر با اشاره به اینکه دولت باید اعتبارات بیشتری برای جبران عقب ماندگی ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی و پیامدهای آن در خوزستان اختصاص دهد افزود: خوزستان یک استان ملی است و باید نگاه ملی به آن داشت.
وی گفت: اگر خوزستان آباد شود آثار آن در کل کشور نمود خواهد داشت و عکس آن نیز صادق است.
کشت زر با بیان اینکه شان ما خدمت به مردم است و جز آن هیچ جایگاهی نداریم ابراز امیدواری با نگاه ویژه دولت دوازدهم، روند توسعه خوزستان شتاب گیرد و مردم این استان بتوانند خدمات رفاهی بیشتری که در شان آنان باشد دریافت کنند.

 ۹۰درصد بودجه دولت در بخش جاری هزینه می شود
نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۹۰درصد بودجه عمومی دولت در بخش جاری و پرداخت حقوق به کارکنان و تنها ۱۰درصد آن در بخش عمرانی هزینه می شود.
کشت زر در ادامه با بیان اینکه دولت با مشکلات اعتباری و مالی زیادی رو به رو است افزود:با وجود مشکلات اعتباری دولت، خوزستان از نظر جذب اعتبارات عمرانی رتبه نخست را در کشور دارد.
وی شروع عملیات اجرایی طرح آبرسانی به جنوب شرق خوزستان را گامی در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم بیان و ابراز امیدواری کرد همه مراحل این طرح زیربنایی در پنج سال آینده به بهره برداری برسد.
گام نخست عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای جنوب شرق خوزستان روز سه شنبه در آیینی با حضور استاندار خوزستان آغاز شد.
برای اجرای گام نخست این طرح به طول ۲۹کیلومتر خط انتقال و آبگیری از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد، یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال اختصاص یافته و طبق برنامه قرار است تا سه سال آینده و در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.
برای اجرای طرح جامع آبرسانی به همه شهرهاو روستاهای جنوب شرق خوزستان ۱۸هزار میلیارد ریال پیش بینی شده که در صورت تخصیص اعتبار این طرح در مدت پنج سال آماده بهره برداری خواهد شد و ساکنان این مناطق از آب سدهای کوثر و کارون سه بهره مند می شوند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.