۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 559522

فومن- بررسی آمار و عملکرد بسیاری از ادارات در راستای توسعه با آنچه که دراین شهرستان مشاهده می شود دارای تفاوت فاحشی است تا آنجا که حسین اسماعیل پور فرماندار این شهرستان نیز به این نکته اذعان داشته و در این رابطه اظهار می کند: متاسفانه برخی دستگاه ها در طول سال های اخیر با ارائه آمار غیرواقعی سبب کاهش اختصاص بودجه به شهرستان فومن به نسبت سایر شهرستان های استان شده اند.

«فومن» با انباشت مشکلات روبروست

قدس آنلاین-گروه استان ها: فرماندار فومن بیان  می کند: مشاهده این آمار نشان می دهد که شهرستان فومن در برخی حوزه ها حتی از متوسط کشوری نیز بالاتر بوده که در واقعیت چیز دیگری مشاهده می شود.

وی اظهار می دارد: نتیجه ارائه این آمار غیر واقعی سبب شده که شهرستان در بسیاری از حوزه ها عقب تر از استان و حتی برخی شهرستان ها بوده و همچنین در زمینه نرخ بیکاری نیز ازجمله شهرستان های رده های اول در گیلان محسوب شود.

رکود اداری

بروکراسی اداری و به تبع آن موانع سد راه فعالیت های بخش خصوصی از جمله مشکلاتی است که نماینده  مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی بر آن مهر تائید زده و بیان می کند: متاسفانه برخی رؤسای ادارات فعالیت مدیریتی چندانی ندارند و وظایفشان را به همکاران خود تفویض اختیار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دفتر مراجعه مردمی تبدیل به ادارات کمیته امداد و بهزیستی شده است اذعان می کند: این موضوع نشان دهنده کم کاری عده ای در حل مشکلات مردم و ارجاع آنها به نماینده برای شانه خالی کردن از زیر وظایف خود است.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی اظهار می کند: برخی‌ها در حال کار تشکیلاتی برای چوب لای چرخ گذاشتن امورات هستند.

وی بابیان اینکه قبل از مسئولیت نمایندگی، آگاهی زیادی از مشکلات نداشتم اما پس از پوشیدن ردای نمایندگی متوجه مشکلات بسیار زیاد فومن شدم گفت: روسای ادارات نباید فقط راه خانه تا اداره را طی کنند و باید در جمع مردم باشند و پیگیر امورات باشند.

افتخاری با اشاره به اینکه همه می‌گفتند که در ابتدای راه همه روسای ادارات را باید عوض کنید، افزود: ما به دنبال تعامل با همه بودیم و دنبال حذف کردن هیچ خدمتگزاری نیستیم اما از برخی مدیران کل گله‌مندیم.

انباشت مشکلات

افتخاری به انباشتگی مشکلات در برخی حوزه های شهرستان فومن اشاره کرده و یادآور می شود: حل و رفع این مسائل و مشکلات نیازمند زمان و تعامل همه مدیران و دستگاه های اجرایی شهرستان است.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی، توسعه و احیای کشاورزی و صنایع تبدیلی، موضوعات فرهنگی، تربیت بدنی و ورزش، عمران و گردشگری را از اولویت های کاری برای رشد و توسعه این شهرستان می داند و معتقد است: متاسفانه شهرستان در بسیاری از این حوزه ها با کمبود و مشکل مواجه است.

وی  با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی و زیرساخت های روستایی نیازمند تعامل و اهتمام ویژه از سوی همه مسئولان هستیم یادآور می شود: رفع مشکلات حوزه جوانان به ویژه ایجاد فرصت های شغلی یکی از مهمترین اولویت هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در شهرک های صنعتی شهرستان فومن هیچ اثری از تولید و اشتغال وجود ندارد، خاطرنشان کرد: واحدها تولیدی و صنعتی در حال فعالیت نیز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

آمار غیر واقعی

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متاسفانه آمارهای غیرواقعی ارائه شده به مسئولان استانی از سوی دستگاه های اجرایی شهرستان، از فومن مدینه ای فاضله ساخته که در میزان اختصاص بودجه تأثیرگذار شده اس ادامه می دهد: متاسفانه عده ای در مسیر حل مشکلات مردم برای رسیدن به منافع خود کارشکنی می کنند که این پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به مشکلات فراوان در حوزه ورزش، بهداشت، راه و شهرسازی و سایر حوزه ها در سطح شهرستان فومن، خاطرنشان می کند: حل این مشکلات نیازمند توجه ویژه مسئولان و دقت بیشتر آنها در ارائه آمارهای واقعی است.

افتخاری با بیان اینکه متاسفانه امروز در بسیاری از موارد رنگ و بویی از باورهای اعتقادی و جوانمردی دیده نمی شود، افزود: در کشوری که حکومت آن حکومت اسلامی بوده بروز چنین مسائلی دور از شأن است.

ضرورت نگاه کارشناسی

وی با ضرورت نگاه کارشناسی و تخصصی حل مشکلات در حوزه های مختلف می افزاید: یکی از این حوزه ها اجرای نادرست و غیر کارشناسی پروژه پل ورودی شهرستان فومن در سال های گذشته بود که به نوعی سبب هدر رفت بیت المال شده است.

افتخاری در ادامه با بیان اینکه بعد از ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی به مسئولان امر در کشور و استان، اکنون همگان به اشتباهات موجود در احداث این پروژه اذعان کرده اند بیان می کند: با توجه به هزینه های انجام شده در حال حاضر برای تکمیل این پروژه نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، به مطالبه ۲۰ میلیارد تومانی پیمانکاراین پروژه نیز اشاره و خاطرنشان می کند: ساخته این پروژه از روز نخست اشتباه بوده و اکنون برای اصلاح این پروژه به صورت اساسی و کارشناسی شده، پافشاری داریم.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر پتانسیل و ظرفیت های مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، تاریخی و گردشگری شهرستان فومن تاکید می کند: برای رشد و توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان تنها نیازمند همت بلند مسئولان، همکاری و تعامل دستگاه ها هستیم.

همت مضاعف می خواهیم

حجت الاسلام افتخاری درادامه با اشاره به توسعه روستاها با استفاده از ظرفیت و پتانسیل داخلی بیان می کند: دهیاران و شوراهای روستایی نقشی تعیین کننده در شناسایی این پتانسیل ها و توسعه روستاها ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی به تلاش و همت مضاعف نیازمند است یادآور می شود: با تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به پتانسیل و ظرفیت روستاها و همت و تلاش همه مسئولان توسعه  و رونق روستایی رخ خواهد داد.

وی به بلا تکلیفی در اجرای برخی پروژه های همانند پروژه بزرگراه شفت به زنجان و سد لاسک در سطح شهرستان شفت اشاره و خاطرنشان کرد: باید تکلیف این پروژه های هرچه سریع تر مشخص شده تا مردم نیز از بلا تکلیفی خارج شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن اجرای این پروژه در سال های گذشته تنها درخواست مردم از مسئولان تعیین تکلیف وضعیت آنها بعد از ۱۰ الی ۱۵ سال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.