یزد- مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۱۷پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۱۶۵میلیاد تومان در استان به بهره برداری می رسد و از هفته دولت ۹۵ تا هفته دولت امسال ۷۶۲طرح مخابراتی با هزار و ۱۴۰میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان به بهره برداری رسیده است.

۱۱۷پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۱۶۵میلیاد تومان در استان به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مهدی مقوم پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: طرح هایی که در حوزه مخابرات سرمایه گذاری می شود توقع بازگشت سرمایه از آن نیست وتنها برای برای رفاه حال مردم وگسترش روز افزون خدمات می باشد .

وی افزود: این طرح ها شامل تاسیس و توسعه سوییچ در مراکز تلفن، فیبرنوری، اجرای طرح شبکه کابل در ۱۲ مرکز تلفن ،‌ تاسیس سامانه تلفن همراه ۳G، ۲G، ۴G ، تاسیس و توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت خانگی و تجاری می باشد .

مقوم تصریح کرد: در این مدت با افتتاح سیستم های انتقال ظرفیت کانال های ارتباطی افزایش یافته و همچنین ۴۸۴ بی تی اس جدید وارد مدار شد و ۴۴ هزار پورت هم به ظرفیت اینترنت پرسرعت استان افزوده شده است. 

وی ادامه داد: همچنین یک سال گذشته هشت هزار و ۳۰۰ شماره تلفن ثابت جدید ، ۸۳ هزار و ۸۰۰ شماره تلفن همراه جدید، ۴۰ هزار و ۴۰۰ پورت به ظرفیت سوئیت های شبکه مخابراتی استان افزوده شد.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: متاسفانه ضریب استفاده مردم استان از تلف ثابت بسیار پایین بوده و در آمد ماهیانه هر تلفن برای شرکت مخابرات ۴۹۰۰تومان می باشد که در بسیاری از شهر های کشور بیش ار۸هزار تومان است و در حال حاضر ۶۸۶ هزار و ۶۶۰ خط تلفن ثابت در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۴۱ هزار و ۷۵۰ شماره فعال و بیش از ۱۵۰هزار تلفن بدون استفاده مانده و ضریب نفوذ تلفن ثابت استان ۴۷.۱ درصد و متوسط کشوری ۳۸ درصد است.

این مسئول در مورد ضریب استفاده تلفن همراه در استان گفت : ۱.۵میلیون خط تلفن همراه در استان  وجود دارد  که یک میلیون و ۱۹۴ هزار خط مشغول به کار است که از این تعدا ۳۱۴هزار شماره دایمی و مابقی اعتباری می باشد و تلفن همراه در استان دارای ظرفیت بسیار خوبی می باشد .

مقوم افزود: از اولویت های دولت همگانی کردن تلفن ثابت می باشد  ودر همین راستا ۳ برنامه ی تشویقی  ازعید قربان تاغدیر در استان اجرا می شود و شماره تلفن های ثابت که استفاده نمی شود فقط یک طرفه شده و قطع نمی گردد وسلب امتیاز نمی گردد و در حال حاضر ۲الی ۳هزار مشترک در استان در فهرست انتظار خط تلفن ثابت بسر می برند .
وی خاطر نشان ساخت: میزان بدهی مشترکین تلفن ثابت در استان بیش از ۸میلیارد ریال بدهی و میزان بدهی مشترکین تلفن همراه بیش از ۵میلیارد ریال می باشد.

مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به طرح عید قربان تا عید غدیر گفت : شهروندانی که تلفن ثابت آنها به دلیل بدهی قطع گردیده  اگر در فاصله دو عید نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنندد تا آخر سال ۹۶ مکالمه تلفن ثابت آنها در درون استان و بیرون رایگان محاسبه خواهد شد.

این مسئول با  با اشاره به نصب ۴۸۴ سایت بی تی اس در استان افزود: ۹۵.۵درصد جمعیت استان از تلف ثابت و۹۶درصد جمعیت استان از تلفن همراه استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه مخابرا ت استان با توجه ثبت جهانی این شهر زیرساختهای ارتباطی خوبی برای گردشگران در بافت تاریخی ایجاد کرده افزود : در حال حاضر ۵نقطه شهر مجهز به سیستم وایفا می باشد و تا پایان سال ۱۳نقطه دیگر نیز به وایفا متصل می شود و تجهیز اماکن عمومی استان به اینترنت پرسرعت از اولویت های این شرکت می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.