سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شش ماه از سال گذشت اما هنوز یک ریال از بودجه عمرانی تخصیص داده نشد، گفت: کارفرماها چه در سطح ملی و چه در استانی از عدم تخصیص اعتبارات گله مند هستند.

یک ریال از بودجه عمرانی تخصیص داده نشد/ کمیسیون عمران آماده بررسی مدارک خرید نقدی هواپیماست

به گزارش قدس آنلاین صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شش ماه از سال سپری شد و دولت هنوز یک ریال از بودجه عمرانی را تخصیص نداد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون دولت بودجه عمرانی پروژه ها را تخصیص نداد و تاکنون یک ریال از این بودجه ها تخصیص داده نشد.

وی افزود: در همین راستا گزارشات متعددی به کمیسیون عمران مجلس رسید و کمیسیون نیز پیگیر آن شد و در چندین جلسه این موضوع در کمیسیون عمران مجلس مطرح و راجع به آن مباحثی طرح شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارشات رسیده به کمیسیون کارفرماها پروژه ها چه در سطح ملی و چه در سطح استانی نسبت به عدم تخصیص اعتبارات عمرانی گله مند هستند و از کمیسیون خواستند تا در این زمینه ورود کند.

بدری تصریح کرد: کمیسیون در همین زمینه از مسئولین دولتی بخصوص سازمان برنامه و بودجه خواست تا اعتبارات لازم را تخصیص دهند و پروژه ها به سرانجام برسند.

وی افزود: مسئولین دولتی وعده دادند تا در شهریور ماه بخشی از بودجه ها را تخصیص دهند و راجع به انجام پروژه ها اهتمام جدی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در خصوص انتشار مطلبی از قول  احمد خرم وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات و از مدافعان و حامیان دولت روحانی مبنی بر «پرداخت نقدی پول هفت فروند هواپیمای خریداری شده از ناحیه دولت»، گفت: آقای خرم مضوعی را طرح کرده است اما صحت یا سقم آن تائید نشده است.

بدری گفت: بر اساس گفته های آخوندی وزیر راه و شهرسازی و همچنین اظهارات رئیس جمهور در صحن مجلس، خرید هواپیماها با استفاده از فاینانس و سرمایه گذاری خارجی بود.

وی اضافه کرد: آقای خرم اگر مدارک و اسنادی دارد که هواپیماها نقدی خریداری شده باید آنرا به کمیسیون عمران مجلس ارائه کند و کمیسیون آماده بررسی مدارک مذکور است.

پیش از این عباس آخوندی گفته بود این خریدها یک سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی(FDI) واقعی است.

هچنین حسن روحانی رئیس جمهور هفته گذشته در صحن مجلس در دفاع از صلاحیت وزرای پیشنهادی  و بخصوص دفاع از آخوندی گفت: «من آقای آخوندی را می‌خواهم که اگر خواستیم هواپیما بخریم هر روز نیاید به من بگوید از کجا پول بیاوریم بلکه خودش برود پول جور کند و هواپیما بیاورد داخل».

احمد خرم وزیر اسبق راه روز گذشته در مصاحبه ای درباره نحوه تامین منابع مالی خرید هواپیماهای جدید در کشور گفت: در نهایت باید پنج درصد بهای هواپیما را دولت تامین کند و ۹۵ درصد آن باید به صورت اجاره به شرط تملیک و یا فاینانس باشد.

وی با بیان اینکه تحویل هواپیماها به ایران متوقف شده است، افزود: عمده پول هفت فروند هواپیمای خریداری شده از ناحیه دولت و به صورت نقدی پرداخت شده که سرمایه گذاری دولت در این خصوص یک لطمه است.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.