وزیر امور خارجه ایران طی توئیتری تاکید کرد که اقدام بین‌المللی برای جلوگیری از پاکسازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا ضروری است.

به گزارش قدس آنلاین، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران طی توئیتی به کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار اشاره کرد.

وی در این توئیت نوشت: سکوت  جامعه بین‌المللی در قبال ادامه خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا ادامه دارد. اقدام بین‌المللی برای جلوگیری از پاکسازی قومی ضروری است. سازمان ملل باید متحد شود.

با تشدید خشونت ها در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، حداقل ۶ هزار مسلمان که از این خشونت ها فرار کرده اند، در مرز بنگلادش گرفتار شده اند.

نیروهای گارد مرزی بنگلادش به مسلمانان روهینگیا اجازه ورود به این کشور را نمی دهند. این در حالی است که سازمان ملل از داکا خواسته است تا به مسلمانان روهینگیا کمک کند.

از روز جمعه تاکنون، بنگلادش اجازه ورود مسلمانان روهینگیا را به خاک خود نداده است. درگیری های شدیدی بین نیروهای امنیتی میانمار و شبه نظامیان روهینگیا طی هفته های اخیر آغاز شده است.

آژانس آوارگان سازمان ملل اعلام کرده است که ۳ هزار نفر توانسته اند طی ۳ روز گذشته از مرز بنگلادش عبور کنند ولی هنوز تعداد زیادی از افراد در مرز میانمار و بتگلادش گرفتار شده اند. درگیری ها در روستاهای مرزی همچنان به شدت ادامه دارد.

توییت ظریف

یک مقام گارد مرزی بنگلادش در این باره گفت: حدود ۶ هزار میانماری در ورودهای مرزی تجمع کرده اند و قصد ورود به بنگلادش را دارند. شرایط در مرز دو کشور همچنان به شدت پرنوسان است.

وی افزود: به ما دستور داده شده است تا به روهینگیایی ها اجازه ورود به بنگلادش را ندهیم. ولی چطور می توانیم به نوزادانی که در حال مرگ از سرمای هوا هستند، پناه ندهیم؟

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفته است که به شدت نگران گزارش های منتشر شده ای است که حاکی از کشته شدن غیرنظامیان در جریان عملیات امنیتی در استان راخین میانمار است.

وی از بنگلادش خواسته است تا به مسلمانان روهینگیا که از میانمار فرار کرده اند، پناه دهد.

داکا برآورد کرده است که حدود ۴۰۰ هزار آواره روهینگیایی در اردوگاه های پناهجویان در بنگلادش زندگی می کنند.

مسلمانان روهینگیا با بدترین خشونت های مرگبار در ۵ سال اخیر در استان راخین روبرو شده اند، در جریان این خشونت ها بیش از ۱۰۴ نفر تاکنون کشته شده اند.

میانمار حدود ۱.۱ میلیون مسلمان روهینگیا را مهاجران غیر قانونی می داند که از کشور بنگلادش وارد این کشور شده اند و حاضر نیست به آنها شهروندی اعطا کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.