نخست وزیر انگلیس پیش از ملاقات با مقامات ژاپنی تصریح کرد که انگلیس خواهان برقراری رابطه اقتصادی مشابه آنچه سایر کشورهای جهان با اتحادیه اروپا دارند، هست.

انگلیس خواهان رابطه مستقل با جهان پس از برگزیت است

به گزارش قدس آنلاین، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس که برای دیدار «شینزو آبه» همتای ژاپنی خود راهی توکیو شده است، امروز (چهارشنبه) قبل از آغاز سفر خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انگلیس باید با کشور های دیگر خارج از اتحادیه اروپا تجارت خود را تقویت کند، تا پس از خروج از اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۷ با مشکل مواجه نشود.

وی با بیان اینکه مناسبات اقتصادی در چارچوب اتحادیه اروپا با سایر کشورها وجود دارد، افزود: ما سعی می کنیم که این روابط اقتصادی را به طور مشابه با انگلیس در سازوکاری مستقل تعریف کنیم.

نخست وزیر انگلیس همچنین در ادامه تاکید کرد: پس از خروج از اتحادیه اروپا این بر عهده خود ما خواهد بود که با هر کشوری که میل داریم ارتباط اقتصادی برقرار کنیم، ضمنا می توانیم در آینده هر زمانی که تمایل داشتیم بر سر آن توافقات مجددا مذاکره کنیم.

ترزا می امروز مورد استقبال رسمی نخست وزیر ژاپن برای شرکت در مراسم «چای» که هر ساله در شهر «کیوتو» در ژاپن برگزار می شود، قرار گرفت.

می در جلسات اتحادیه اروپا همواره بر برقراری رابطه سازنده اقتصادی با ژاپن تاکید کرده و این را هم گفته که در آینده و با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن روابط مستقل اقتصادی خود با توکیو را پایه ریزی خواهد کرد.

بهره مند شدن از  قراردادهای تجاری مستقل یکی از مزایایی است که انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا از آن بهره مند خواهد شد، اما با این وجود مراکز بزرگ اقتصادی در انگلیس نگرانی خود را نسبت به سازوکار رابطه اقتصادی با کشورهای خارج اتحادیه اروپا همواره مطرح کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.