وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دامنه مسئولیت و عمق مسئولیت در وزارت ارشاد بسیار سنگین است، درنتیجه نیازمند راهنمایی‌های مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و روحانیت هستیم.

وزارت ارشاد نیازمند همکاری و تعامل با حوزه‌های علمیه است

به گزارش قدس آنلاین، سیدعباس صالحی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با ابراز امیدواری از فراهم شدن خدمت به اهل‌بیت(ع) در وزارت ارشاد اظهار داشت: بنده خودم را فرزند حوزه علمیه می‌دانم و ازنظر لطف حضرت‌عالی تشکر می‌کنم.

وی افزود: تحصیلات سطوح حوزه علمیه را در مشهد به اتمام رساندم و افتخار شاگردی امام صادق(ع) را به عهده داشته‌ام و سرمایه گرانبهایی را به لحاظ خانوادگی و شخصی برای خدمت به فرهنگ کشور و نظام اسلامی داشته‌ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه هر مسئولیتی به‌طور طبیعی در نظام جمهوری اسلامی سنگین است، تصریح کرد: مسئولیت در این پست بسیار سنگین است و باید مراقب باشیم لغزشی در این زمینه به وجود نیاید و بنده تنها برای خدمت در این راه پای به عرصه گذاشته‌ام.

صالحی بابیان اینکه وزارت ارشاد در  8 حوزه فعالیت دارد، گفت: حوزه نخست حوزه دین است که بخشی از فعالیت‌های ارشاد ازجمله سازمان حج و زیارت، کانون فرهنگی هنری زیارت و بنیاد امام رضا(ع) به‌صورت مستقیم در حوزه دین از وظایف آن است.

وی حوزه دوم را حوزه فرهنگ نامید و گفت: حوزه ادبیات، صنعت چاپ، نهاد کتابخانه‌های عمومی، انجمن مفاخر فرهنگی، و شورای فرهنگ عمومی کشور که در تمامی استان‌ها جریان دارند ازجمله فعالیت‌ها در این حوزه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه‌های دیگر را حوزه رسانه و مطبوعات نامید و افزود: حوزه آموزش و پژوهش حوزه دیگر از وظایف این حوزه است، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات که زیر نظر وزارت ارشاد است، مراکز آموزش‌های علمی و کاربردی در بیش از 70 منطقه در کشور در حال فعالیت هستند.

صالحی با اشاره به حوزه فعالیت‌های خارج از کشور و حوزه فعالیت مؤسسات مردمی افزود:  در مؤسسات مردمی شورای ارزشیابی هنرمندان مدرک مشابه را به کسانی که مدرک ندارد می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارشاد مجموعه‌ای از 8 حوزه فعالیت گسترده است، خاطرنشان کرد: دامنه مسئولیت و عمق مسئولیت بسیار سنگین است، در نتیجه نیازمند راهنمایی‌های مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه  و روحانیت هستیم، حوزه در همه این 8 محور ظرفیت‌های قابل‌توجهی دارد که به وزارت ارشاد کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه اگر اشکالی در وزارت ارشاد پیش آید همه مسئول آن هستند، ابراز کرد: همه به همراهی‌های مراجع و حوزه‌های علمیه نیازمندیم چه در بخش منظرها و عمل‌ها و چه در بخش فعالیت‌ها نیازمند همراهی حوزه‌های علمیه هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.