شهرکرد- مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قرارداد شرکت رنو برای تولید خودرو در کشور اجرایی شده است.

قرارداد شرکت رنو برای تولید خودرو در کشور اجرایی شده است

به گزارش قدس آنلاین، بهروز ریاحی ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۶ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایطی دولت را تحویل و کار خود را شروع کرد که در سال ۹۲ نرخ اقتصادی کشور منفی  ۶.۸ و همچنین رشد صنعتی منفی ۱۰ و همچنین حدود ۱۳ هزار کارگاه تولیدی در سطح کشور غیرفعال بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش تراز صادرات شرایط بسیار نامطلوب به طوری که صادرات به ارزش ۴۲ میلیارد دلار و همچنین واردات به مبلغ ۵۴ میلیارد دلار گزارش شده بود.

سرمایه گذاران خارجی بعد از برجام تولید را در کشور آغاز کرده اند

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در دولت یازدهم با سیاست هایی که هم در بخش تولید و هم در بخش صادرات و در سرمایه گذاری ثابت و مستقیم در حوزه معادن و صنایع معدنی و تجارت انجام شد در سال ۹۶ رشد اقتصادی به مثبت ۴.۸ که پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به مثبت شش برسد.

ریاحی با توجه به اینکه در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار بعد از برجام ۸.۱ میلیارد دلار با سرمایه گذاری خارجی انعقاد قرار داد شده است، گفت: از این مجموع هفت میلیارد دلار در چرخه تولید قرار گرفت.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: قرارداد رنو برای تولید خودروی سیمبل با ۵۰ درصد ساخت داخل اجرایی شده که این محصول تا پایان سال جاری تولید خواهد شد که این نشان می‌دهد سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام تولید را شروع کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه بخش صنعت از مهمترین دستاورد های دولت به شمار می رود، اظهار داشت: هم اکنون فعالیت قابل توجهی در بخش صنعت مشاهده می شود.

رونق بخش صنعت از مهمترین دستاورد های دولت یازدهم به شمار می رود

وی تاکید کرد: رونق بخش صنعت از مهمترین دستاورد های دولت یازدهم به شمار می رود.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حل مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی از مهمترین اقدامات دولت در استان های به شمار می رود، تاکید کرد: بخش صنعت مهمترین بخش اشتغالزا در کشور به شمار می رود که دولت توجه ویژه ای به این بخش دارد.

وی تاکید کرد: جذب سرمایه گذاران خارجی از مهمترین اهداف دولت است که نقش مهمی در توسعه بخش صنعت در کشور دارد.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های هر منطقه برای توسعه بخش صنعت ضروری است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.