رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت روابط ایران و اوکراین به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

ایران از توسعه روابط سیاسی و فرهنگی با اوکراین استقبال می کند

به گزارش قدس آنلاین، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۸ شهریورماه) در دیدار با سرگئی بوردلاک سفیر اوکراین در تهران، پیرامون برنامه سفر رسمی هیأت پارلمانی به ریاست آقای بروجردی به اوکراین بحث و گفت و گو کردند.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و اوکراین از توسعه و گسترش روابط فی‌مابین در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط ایران و اوکراین به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در تمامی زمینه‌ها را دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و اوکراین ظرفیت‌های فراوان بالقوه‌ای دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان بسترهای توسعه همکاری‌های فی‌مابین بهره برد.

وی افزود: گسترش رفت و آمدها میان دو کشور عامل مؤثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت‌های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور است.

بروجردی در پایان با تأکید بر نقش مهم تبادلات پارلمانی اظهار داشت: در این سفر با مقامات عالی اوکراین دیدار و علاوه بر مناسبات و همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف پیرامون تحولات منطقه و نقشی که دو کشور می‌توانند در توسعه روابط ایفا کنند تبادل نظر خواهد شد.

اوکراین از همکاری‌های بانکی و ایجاد صندوق مشترک استقبال می‌کند

سرگئی بوردلاک سفیر اوکراین نیز در این دیدار به شرح و بررسی وضعیت میدانی اوکراین پرداخت.

وی با اشاره به روند رو به رشد همکاری های ایران و اوکراین گفت: آنچه برای اوکراین مهم است روابط متقابل دو کشور براساس احترام و درک و منافع متقابل است و در همین راستا اوکراین از همکاری با ایران در عرصه های مختلف از جمله همکاری در حوزه هواپیماسازی، توسعه همکاری های بانکی و ایجاد صندوق مشترک جهت اجرای پروژه های مشترک مربوط به فناوری های نوین استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: اوکراین علاقه‌مند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقاء سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت های موجود بین دو کشور را خواستار شد.

سرگئی بوردلاک سفیر اوکراین در پایان با ابراز خرسندی از سفر آقای بروجردی به اوکراین بر اهمیت رفت و آمدهای میان مجلس دو کشور تأکید کرد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.