۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۲
کد خبر: 559664

رئیس سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری، طی نامه‌ای از دو سال تلاش محمد حیدری در برگزاری جشنواره‌های ملی ۳۴ و ۳۵ فیلم فجر تقدیر کرد.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری، در پی انتخاب دکتر ابراهیم داروغه‌زداه به عنوان دبیر سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر، مهندس محمد مهدی حیدریان در نامه‌ای از زحمات و تلاش دوساله محمد حیدری در برگزاری دوره‌های ۳۴ و ۳۵ این رویداد ملی تقدیر کرد.

رئیس سازمان سینمایی در این نامه ضمن ارج نهادن به تلاش دبیر دوره‌های پیشین جشنواره‌، برای وی در راه کسب مدارج عالی هنر و فرهنگ آرزوی توفیق کرده است.

نمایش کمدی " شوایک ، سرباز ساده دل"                   

 حمید رضا نعیمی در تازه‌ترین اثر خود قصد دارد " شوایک ، سربازساده دل " را مهرماه در تالار وحدت به روی صحنه ببرد.   این اثر اقتباسی آزاد از رمانی به همین نام اثر یاروسلاو هاشک می‌باشد.
در این نمایش در کنار حمید رضا نعیمی به عنوان نویسنده وکارگردان ، رضا مهدی‌زاده ( طراح صحنه ) ، ادنا زینلیان ( طراحلباس ) ، ماریا حاجیها ( طراح گریم ) ، رضا حیدری ( طراح نور ) ،علیرضا عبدالکریمی (موسیقی) و نورالدین حیدری ماهر( مجریطرح) حضور دارند.                                                                            
لامبورگینی به رشت می‌رود
نمایش " لامبورگینی " به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری در شهر رشت به روی صحنه خواهد رفت .

به گزارش روابط عمومی این نمایش ، " لامبورگینی " که نگاهی به حادثه‌ی پلاسکو و گور خواب‌ها دارد با هنرنمایی سیامک صفری و اشکان خطیبی به رشت میرود.

 از دیگر عوامل می‌توان به سهیل دانش اشراقی (مدیر هنری)، مرتضی یکرنگ ( مجری طرح ) ، ایده ابوطالبی ( طراحی و اجرای حرکت ) مرتضی نجفی (طراح نور)، سهیل دانش اشراقی و بهارنرگسی (طراح صحنه و لباس) روزبه خورزنی (طراح صدا)، ندا عقیقی ( دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، مصطفی پیرهادی (عکاس)، سارا حدادی ( مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای و تبلیغات-مکث)، تئاتربازها (حامی مجازی) سهیل دانش اشراقی، امیر حسام میرصادقی (تیزر)، حامد حکیمی (طراح گرافیک)، امیر حسام میر صادقی (موشن گرافیک و انیمشن) و ... اشاره کرد.

" لامبورگینی " به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری از ٩ الی ١١ شهریور ماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الأنبیاء سالن شهید انصاری شهر رشت به روی صحنه می‌رود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه ی هفت ساز بلیت این نمایش را تهیه نمایند.

نمایش «بنگاه تئاترال» رکورد فروش تماشاخانه سنگلج را شکست

نمایش «بنگاه تئاترال» به نویسندگی «علی نصیریان» و کارگردانی «هادی مرزبان» با فروشی معادل ۵۰۰/۲۶۰/۲۹۰ تومان رکورد فروش نمایش‌های تماشاخانه سنگلج را در طول ۵۲ سال شکست.

نمایش «بنگاه تئاترال» به نویسندگی «علی نصیریان» و کارگردانی «هادی مرزبان» با ۱۳۵۳۴ تماشاگر و فروشی معادل ۵۰۰/۲۶۰/۲۹۰ تومان رکورد فروش نمایش های تماشاخانه سنگلج را جا به جا کرد.

این نمایش در طول ۵۶ اجرا با ۵۳۶۲ بلیط تمام بها، ۵۶۰۹ بلیط با تخفیف (۳۰ درصد)، ۲۸۳ بلیط نیم بها و ۲۲۸۰ میهمان  توانست در مجموع پذیرای ۱۳۵۳۴ تماشاگر باشد.

در نمایش «بنگاه تئاترال» که با نگاهی به سیاق تخت حوضی اجرا و حال و هوای کمدی دارد بازیگرانی چون ایرج راد، سعید امیر سلیمانی، فرزانه کابلی، امین زندگانی، میرطاهر مظلومی، محمود بصیری، داود فتحعلی‌بیگی، علی فتحعلی، سامان تیرانداز، آیه قبادیان، مجید غفاری، فائقه شلال‌وند، نوشین نامی، پریسا ذوالفقاری، باقر مرادی، حاتم میرزایی، فواد منیرزاده، سجاد احمدی نیا و شاهین علیپور به ایفای نقش می پردازند.

خواننده: محمد حشمتی/آهنگ پرداز: علی المعی/ دستیاران کارگردان: مهری آسایش،مجید غفاری/ طراح صحنه: رضا مهدیزاده/ طراح لباس: صدف شجاعی/ طراح نور: امیر ترحمی/ طراح گریم: فریبا حسینی/ طراح پوستر و گرافیک: محمد وفایی/ عکاس: امیر کورش اعرابی و منشی صحنه: اکرم حاج حسینی از دیگر عوامل این نمایش هستند.

نمایش «بنگاه تئاترال» به نویسندگی «علی نصیریان» و کارگردانی «هادی مرزبان» پس از ۵۶ اجرا امشب- چهارشنبه ۸ شهریورماه- در ساعت ۲۰ برای آخرین بار به روی صحنه می رود.

 

فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» وارد شبکه نمایش خانگی سوره شد

                                                                                                     

سعیدخندق‌آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره ،درباره توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی«یکروزبخصوص»درسطح کشور گفت: «یک روز بخصوص» مطرح کردن موضوع افشای یک فساد دارویی است که در داستان استفاده شده.یک روز بخصوص از روز سه شنبه در شهرستانها و از امروز چهارشنبه در تهران توزیع شده است.

وی ادامه داد: نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» به همراه فیلم کوتاه بسیار جذاب پشت صحنه از روند ساخت فیلم  می باشد.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:«حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار می‌دهد.»

بازیگران: مصطفی زمانی ، فرهاد اصلانی ، پریناز ایزدیار ، محسن کیایی ، شیرین آقارضاکاشی ، شیرین یزدان بخش ، افسانه کمالی ، مجتبی پیرزاده ، ایلیا نصرالهی

عوامل فیلم:کارگردان، تهیه کننده: همایون اسعدیان/ نویسنده: همایون اسعدیان با همکاری مجید قیصری/  مجریطرح: مازیار میری/ مدیر فیلمبرداری: علی قاضی/ طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی/ طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری/ صدابردار: ساسان نخعی، محمود کاشانی/ دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مریم هژیروند/ دستیاران کارگردان: مهدی لطیفی، نگار جنیدی/ منشی صحنه: ندا قائدی/ مدیر تولید: مجید کریمی/ مدیر تدارکات: سیدرسول سیدحاتمی/ عکاس: مهدی دلخواسته/ مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی

 

 

نمایشنامه‌خوانی «پرنده آبی» در تماشاخانه همای سعادت

نمایشنامه‌خوانی «پرنده آبی» به کارگردانی نیلوفر رفیعی شنبه ۱۱ شهریور ساعت ۲۰ در تماشاخانه «همای سعادت» اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه «همای سعادت»، «پرنده آبی» نوشته موریس مترلینگ درباره دو نوجوان به نام‌های تیل تیل و می تیل است، آن‌ها پیرزنی را در خواب می‌بینند که از آن‌ها می‌خواهد برای بهبود حال نوه بیمارش، «پرنده آبی» را پیدا کنند....

ریحانه یعقوبی، زهرا خلیلی، میترا خواجه ئیان، نیلوفر رفیعی، شاهد پیوند،  شادی شاه علی و بهرام بهبهانی نقش خوانان این اثر هستند.

از دیگر عوامل این نمایشنامه خوانی می‌توان به هادی بادپا دستیار کارگردان و مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای اشاره کرد.

موسسه فرهنگی و هنر «همای سعادت» در شهر زیبا، خیابان آیت الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد۵ قرار دارد، علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشنامه خوانی می‌توانند از تیوال بلیت تهیه کنند.

موافقت با عرضه ۲فیلم برای شبکه نمایش خانگی

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه ۲عنوان موافقت کرد.

در جلسه ۲۹مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،با عرضه فیلم " دریادلان" به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر حسین عنایتی و سریال "شهرزاد(فصل دوم قسمت۱۰)"به تهیه کنندگی سید محمد امامی و کارگردانی حسن فتحی موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه۶ عنوان فیلم خارجی موافقت به عمل آمد.

فراخوان بروزرسانی اطلاعات سینماگران در سایت بانک جامع اطلاعات سینمای ایران

در آستانه روز ملی سینما، سایت بانک جامع اطلاعات سینمای ایران "سوره سینما" دور جدید بروزرسانی اطلاعات هنرمندان را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور محافل سازمان سینمایی حوزه هنری؛ این بروزرسانی شامل پرونده افراد، موسسات سینمایی، جشنواره و فیلم‌ها است که تمامی صنوف سینمایی می‌توانند با مراجعه به آدرس:www.sourehcinema.com/Default.aspx و تکمیل فرم فراخوان اطلاعات خود را تکمیل کنند.

سایت بانک اطلاعات سینمای ایران «سوره سینما» تنها بانک جامع اطلاعاتی سینماگران است که پرونده فیلم‌های تاریخ سینمای ایران از ابتدا تاکنون به همراه کلیه اطلاعات مربوط به آنها (عوامل فیلم، مشخصات فنی، خلاصه فیلم، بیوگرافی و سوابق هنری سینماگران ایرانی)، بزرگترین گالری عکس سینمایی (شامل عکس‌های صحنه، پشت صحنه و پوستر) برای فیلم‌ها، همچنین پرونده کامل جشنواره‌ها (شامل قوانین و مقررات، فیلم‌ها، جوایز، تصاویر و...) مانند: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، جشن خانه سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و ... در این بانک گردآوری شده و پرونده فیلم‌های سینمایی به تفکیک سال تولید از ۱۳۰۹ تاکنون در آن ارائه شده است.

علاوه بر اطلاعات مربوط به ۳۲ هزار و ۴۳۹ سینماگر از سال ۱۳۰۹ در این بانک، سه هزار و ۵۰۷ پروند فیلم شامل آلبوم عکس‌ها، خلاصه داستان و تیتراژ، همچنین اطلاعات مربوط به ۷۶۵ شرکت و فیلم‌های تولید شده آن معرفی شده است. محتوای این بانک شامل: تاریخچه سینمای ایران، معرفی فیلم‌های ساخته شده ایرانی به همراه کلیه اطلاعات مربوط به آنها (عوامل فیلم، مشخصات فنی، خلاصه فیلم، بیوگرافی و سوابق هنری سینماگران ایرانی) از سال ۱۳۰۹ تا کنون است، بزرگترین گالری عکس سینمایی (شامل عکسهای صحنه ،پشت صحنه و پوستر) برای فیلم‌ها، افراد و جشنواره‌ها، گزارش کامل از نتایج جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی و رویدادهای روز آن، امکان دسترسی به اطلاعات روز سینماهای تهران به طور کامل،  بخش آرشیو عکس شامل عکس فیلم، پشت صحنه فیلم و هنرمندان می‌شود.

همچنین، پرونده کامل (شامل قوانین و مقررات، فیلم‌ها، جوایز، تصاویر و…) از اطلاعات مربوط به جشنواره‌های مهم سینمایی کشور مانند: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، جشن خانه سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در این بانک گردآوری شده و پرونده فیلم‌های سینمایی به تفکیک سال تولید از ۱۳۰۹ تاکنون در آن ارائه شده است.

دسترسی به اطلاعات شرکت‌های تولید و پخش از دیگر خدمات این مرجع اطلاعاتی سینمای کشور است و فهرست کاملی از معرفی شرکت‌ها به همراه آدرس و شرح فعالیت‌ها در آن ارائه شده است. همچنین، اطلاعات مربوط به اعضای صنوف مختلف سینمایی در آن تهیه شده به عنوان مثال: آمار و اطلاعات تعداد چهار هزار و ۲۷ نویسنده، چهل و هفت هزار و ۵۲۲ بازیگر، سه هزار و ۸۱۴ تهیه کننده سینما قرار گرفته و آمار بقیه صنوف مثل صدابردار، منشی صحنه، تدوین و… نیز ارائه شده است.

حوزه هنری در راستای بسط و گسترش فرهنگ سینمایی کشور در سال ۱۳۸۲ اقدام به سازمان دهی و  احداث بانک جامع اطلاعات سینمای ایران «سوره سینما» نموده که خوشبختانه علاوه بر ایجاد محیطی سالم و مفید گامی بلند در این عرصه حساس و مهم فرهنگی برداشته و قطعا، تقویت و توسعه بانک اطلاعاتی سازمان سینمایی حوزه هنری به عنوان بزرگ ترین مرجع اطلاعاتی سینمای کشور و تامین کننده بسیاری از نیازها و ضرورت‌های پژوهشی و اطلاعاتی مستلزم تعامل و همکاری و مساعدت همه سینماگران کشور است.

شورای انتخاب بخش مسابقه تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

ششمین جشنواره تئاتر شهر سه هنرمند تئاتر و تئاتر کودک و عروسکی را برای انتخاب آثار متقاضی حضور در بخش کودک و نوجوان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره تئاتر شهر ، شورای انتخاب بخش مسابقه تئاتر کودک و نوجوان متشکل از منصور خلج ، فهیمه میرزا حسینی و کیومرث قنبری آذر ارزیابی آثار متقاضی حضور در این بخش را آغاز کردند.

منصور خلج نویسنده ، کارگردان و پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان در کنار فهیمه میرزاحسینی نویسنده ، کارگردان و مدرس تئاتر همچنین کیومرث قنبری آذر نویسنده و مدرس دانشگاه در این دوره از جشنواره انتخاب آثار را انجام خواهند داد.

مطابق فراخوان بخش تئاتر کودک و نوجوان ویژه‌ی آثار عروسکی و صحنه‌ای به شکل رقابتی و حداکثر با حضور ۱۶ گروه نمایشی برگزار می‌شود. نظر به امکانات سالن‌های فرهنگ‌سراها، لازم است نمایش‌های متقاضی متناسب با امکان اجرا در مراکز آماده شود. همچنین ۱۰ اثر راه‌یافته به بخش نهایی جشنواره به انتخاب هیئت‌داوران برای اجرای عمومی در فرهنگسراها موردحمایت قرار خواهند گرفت.

ششمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و با شعار «تهران، تکریم زندگی» هفته پایانی آذر و هفته اول دی‌ماه ۱۳۹۶   برگزار می شود.

نمایش ویژه «فصل نرگس» در کانادا

فیلم سینمایی «فصل نرگس» به نویسندگی و کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه کنندگی سحر صباغ سرشت در کانادا به نمایش در میآید.

به گزارش مشاور رسانهای فیلم و به نقل از پژمان هادوی مدیر اجرایی شرکت آریا پرسیس نمایش ویژه  فیلم «فصل نرگس» در ونکوور کانادا برگزار خواهد شد.

در این مراسم NGO هایی که در زمینه ی اهدای عضو فعال هستند و همچنین تهیه کننده، کارگردان و برخی از بازیگران نیز در جلسه‌ی پرسش و پاسخ بعد از نمایش فیلم از طریق اسکایپ شرکت خواهند داشت.

نمایش فیلم «فصل نرگس»  به همت شرکت آریا پرسیس برگزار خواهد شد که نمایش همزمان  فیلمهای ایرانی را به شکل  گسترده و سازمان یافته در کانادا بر عهده دارد.

نمایش این فیلم  روز ۱۴ سپتامبر در سالن اورگرین کانادا به  نمایش در خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.