زاهدان-مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت در اسلام آباد خاش افتتاح شد که این پست موقت و سیار می‌باشد.

پست ۶۳کیلو ولت در خاش افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،محبعلی جاهد در حاشیه این افتتاح ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت با ظرفیت بالغ بر ۳۰ مگاولت آمپر و هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان در خاش با هدف کاهش خاموشی ، افت ولتاژ برق و افزایش قدرت مانور انجام گرفته است که با وجود این پست طول خطوط نصف می شود و ۲۲۰ کیلو ولت خاموشی کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه در صنعت برق به صورت شبانه روزی همکاران ما در تلاش هستند تا برق مطمئن و پایداری به مردم استان برسانند افزود:در این راستا بیش از ۷۸۰۰ کیلومتر مدار خط انتقال توزیع و بیش از ۷۴۰۰ مگاوات تانکر پست انتقال در استان احداث شده که در برق رسانی به مردم مشغول است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان ٣/٣ درصد جمعیت کشور را دارد و تعداد مشترکین ۲/۳ مشترکین را داریم و از نظر مقدار انرژی مصرف شده ٢/٢ کشور را داریم درحالی که خطوط انتقال برق استان ۸ درصد خطوط انتقال برق کشور است که این رقم نشان می‌دهد به ازای هر مشترک ۴ برابر متوسط کشور در استان خط انتقال احداث شده و بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با استان خوزستان مصرف خطوط برق ۵ برابر پیک برق است در حالی که خطوط انتقال فوق توزیع استان خوزستان برابر با خطوط انتقال فوق توزیع سیستان و بلوچستان است عنوان کرد: این نشان از توجه ویژه دولت به این استان می‌باشد که در بخش برق اقدامات زیادی برای زیرساخت ها انجام شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: ٩٩ درصد بخش های سیستان و بلوچستان از نعمت برق برخوردار هستند.

جاهد تصریح کرد:برنامه های صنعت برق، متناسب با توسعه ۵ ساله های کشور است و به شکل برنامه های ۵ ساله مطالعه و بصورت موافقت نامه اجرا می‌شود همچنین اجرای پروژه ها به صورتی انجام می گیرد که بیشترین بهره برداری در فصل تابستان باشد.

وی گفت:در نیمه دوم سال ۹۵ تمام اقدامات تعمیراتی و خطوط انتقال و پست ها انجام شده است.

مدیرعامل برق منطقه ای استان سیستان و بلوچستان همچنین ادامه داد: ۱۴ پروژه خط و پست برق و ۵۸۸ کیلومتر خط با اعتباری بالغ بر ۱۹۸ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری رسید که بیشتر این پروژه ها در بخش بهسازی و توسعه دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی همچنین در خصوص پروژه های اجرا شده در سال ۹۵ برای عبور از پیک ۹۶ اذعان داشت: با وجود رشد فزاینده بار در سال جاری که در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است اجرای ۶ پروژه خطوط ۵۸۸ کیلومتر مدار و ۸ پست ۴۱۸ مگاولت آمپر سبب شده است تا پیک سال جاری با کاهش خاموشی ناشی از انتقال و فوق توزیع نسبت به سال گذشته سپری گردد.

مهندس جاهد در پایان به پروژه در دست اقدام برای عبور از پیک ۹۷ اشاره کرد و افزود: هزینه ی اجرای پروژه های قابل بهره برداری در بخش انتقال و فوق توزیع تا تابستان سال آینده مبلغی بالغ بر ۶۲۳ میلیارد تومان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.