اصفهان- مدیر روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان از ارسال پیامک ماهانه به همه بیمه شدگان طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: بر این اساس به همه بیمه شدگان پیامک می‌دهیم که کارفرما برای آنها چند روز کارکرد حق بیمه و با چه حقوقی رد کرده و چه میزان در سوابق بیمه‌ای فرد محاسبه شده است.

اعلام پیامکی سوابق بیمه ای افراد تا ۲ ماه آینده

حمید ایروانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تاکید کرد: این اقدام نوین مشکلات بین کارگر و کارفرما را کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر کارفرما حق بیمه کارگران را ناقص پرداخت کرد، دیرکرد داشت و یا فرار بیمه‌ای انجام داد، می توانند اقدام کنند؛ به عنوان مثال اگر در یک کارگاه برای ۹ نفر پیامک ارسال شد اما برای یک نفر پیام نیامد، وی می‌تواند نزد کارفرما برود، علت را جویا شود و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا هنگام بازنشستگی دچار مشکل نشود.

مدیر روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیامک به صورت اتوماتیک  ارسال می شود که مثلاً کارکرد شما در مردادماه به مدت ۲۰ یا ۳۰ روز ثبت و ضبط شده است.

وی در ادامه اظهارکرد: با شروع فعالیت دولت یازدهم سازمان تأمین اجتماعی فعالیت خود را در راستای ارایه خدمات نوین سازمان آغاز کرد.

ایروانی یکی از اقدامات انجام شده را بازرسی هوشمند عنوان کرد که به صورت پایلوت در شعبه ۴ تامین اجتماعی اصفهان انجام شد و با برطرف شدن نواقص آن به کلیه مراکز تسری خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اسکن پرونده های بیمه ای در دستور کار قرار گرفته و پرونده های دستی از بین خواهد رفت، گفت: حذف دفترچه های درمانی را نیز در دستور کار داریم که در حال حاضر در مراکز ملکی سازمان سازوکار آن در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: با شماره اختصاصی تأمین اجتماعی بیمه شدگان می توانند در شعب تأمین اجتماعی سراسرکشور خدمات خود را برای تمدید و تعویض دفترچه انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.