بجنورد- مدیر شرکت نفت منطقه خراسان شمالی گفت: سیستم سامانه ایمنی آتش نشانی انبار فرآورده های نفتی مرکز شهر با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ارتقا یافت.

سیستم ایمنی انبار مرکزی فرآورده های نفتی بجنورد ارتقا یافت
به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شکوری در نشست خبری با خبرنگاران استان به پروژه های هفته دولت شرکت نفت در استان اشاره کرد و از جمله آن را احداث و راه اندازی عرضه جایگاه های فرآورده های نفتی در استان اعلام کرد. 
وی با بیان این که راه اندازی جایگاه های فرآورده های نفتی در شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان و راز و جرگلان خواهد بود،گفت: برای این جایگاه ها بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده که منجر به اشتغال حدود۴۰ نفر شده است.
شکوری با اعلام این که موضوع انبار مرکزی فرآورده های نفتی یک دغدغه اصلی شرکت نفت در استان بود، چرا که  استقرار انبار مرکزی در مرکز شهر بجنورد و وجود خانه های فراوانی در اطراف آن خطرآفرین بود. 
وی با اشاره به هزینه های بالای جابجایی این انبار گفت: به منظور ایمنی بیشتر و براساس دستور وزیر نفت مبنی بر ارتقا سیستم سامانه آتش نشانی کلیه انبارهای فرآورده های نفتی که در مرکز شهر واقع شده اند، سیستم آتش نشانی انبار بجنورد ارتقا یافت. 
شکوری افزود: در این زمینه بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم و در حال حاضر به طور اتومات همه سیستم ها در مدار هستند وهیچ مشکلی هم وجود ندارد.
مدیر شرکت نفت منطقه خراسان شمالی در ادامه متوسط مصرف فرآورده های نفتی استان را حدود ۶۵۰ هزار لیتر در روز اعلام کرد و افزود: تامین سوخت جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی در خراسان شمالی از استان های گلستان،چابهار،سبزوار و خراسان رضوی انجام می شود.
وی مقدار مصرفی بنزین دراستان و جایگاه های سی ان جی را ۷ میلیون و۵۰۰ هزار متر مکعب در ماه ذکر کرد.
شکوری مقدار مصرفی بنزین طی سال گذشته ۸۰ میلیون و ۳۶۶ هزار لیتر اعلام کرد که در سال ۹۶ به ۸۶ میلیون و۳۳۱ هزار لیتر رسیده است که رشدی ۷ درصدی رانشان می دهد.
وی از افزایش ۲۶ درصدی مصرف بنزین سوپر طی ۵ ماه نخست امسال در استان خبر داد.
شکوری تعداد جایگاه های فعال عرضه فرآورده های نفتی در استان را ۴۶ باب و تعداد جایگاه های سی ان جی را ۳۲ باب اعلام کرد که از این تعداد ۱۲ باب جایگاه ها دو منظوره و ۲۰ باب تک منظوره هستند.
وی با اعلام این که تاکنون ۲۱ باب جایگاه های سی ان جی در استان استاندارد سازی شدند،گفت:در حال حاضر ۷۵ درصد جایگاه های فرآورده های نفتی استان استاندارد سازی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.