رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت:در کشور ۳۲ هزار اثر تاریخی در کشور وجود دارد و باید برای حفظ تاریخی آنها تلاش کرد.

۳۲ هزار اثر تاریخی در کشور وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر مونسان بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه شهرهای ما از هویت تاریخی و فرهنگی برخوردارند و این یک مزیت انکارناپذیر به‌شمار می‌رود، افزود: حفظ و نگهداری این هویت تاریخی و فرهنگی، مسئولیتی است که تک‌تک آحاد جامعه باید نسبت به آن اهتمام بورزند.

وی با یادآوری اینکه شوراها و شهرداری‌ها در زمینه حفظ و نگهداری هویت‌های تاریخی و فرهنگی شهرهای خود نقش بسزایی داشته و می‌توانند با اقدامات خود، مردم را نیز در این مسیر قرار دهند، تصریح کرد: خوشبختانه موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان حاکی از تجمیع چند ساختمان گران‌بها و باارزش به لحاظ تاریخی و فرهنگی است که باید در حفظ این بنا تلاش‌های وافر صورت گیرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: همه باید در حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهرهای‌مان کوشا باشیم.

مونسان با بیان اینکه ابنیه‌هایی چون موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان می‌توان به لحاظ ظرفیتی که در جذب گردشگر دارد، به محلی برای عرضه محصولات فرهنگی نیز تبدیل شود، ادامه داد: بی‌تردید شهرداری‌ها می‌توانند از چنین ظرفیت‌هایی که ماندگاری گردشگر را به دنبال دارد، استفاده کرده و با عرضه محصولات فرهنگی، علاوه بر رونق کسب و کار هنرمندان صنایع‌دستی، برای خودشان نیز کسب درآمد داشته باشند.

بنای رختشویخانه زنجان در محله قدیمی عباسقلی‌خان شهر زنجان، در خیابان سعدی روبه‌روی خیابان ۷ تیر، در سال ۱۳۴۷ هجری قمری (۱۳۰۷ هجری شمسی) به دستور رئیس بلدیه، علی‌اکبر توفیقی (شهردار وقت زنجان) ساخته شده است.

آب این محدوده که دارای فضاهای متعددی است، از قنات قلعچه حاجی میربهاالدین تامین می‌ شده است. همچنین فضاهای این مجموعه را می‌توان به دو بخش مدیریت رختشویخانه و فضای اصلی شست‌وشوی رخت تقسیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.