سفارت آمریکا برای کاهش ۷۵۵ نفر از کارکنان خود، بیش از ۶۰۰ پرسنل استخدامی خود در روسیه را اخراج کرده است.

سفارت آمریکا در مسکو چگونه پرسنل خود را تقلیل داده است؟

به گزارش قدس آنلاین، سفارت آمریکا در روسیه تا اول سپتامبر (فردا، روز جمعه) وقت دارد تا تعداد کارکنان خود را کاهش داده و تعداد آنها را به ۴۵۵ نفر برساند. به گفته منابع خبری این روزنامه، از ۷۵۵ نفری که باید اخراج شوند، بیش از ۶۰۰ نفر افرادی هستند که در روسیه استخدام شده اند.

اخراج اجباری پرسنل نمایندگی‌های دیپلماتیک

بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه در تاریخ ۲۸ جولای برای سفارت آمریکا در مسکو ارسال کرده، دفتر نمایندگی دیپلماتیک آمریکا باید تا اول ماه سپتامبر کارکنان خود را به تعداد ۴۵۵ نفر برساند، و برای این منظور مجبور است تا ۷۵۵ نفر از پرسنل فعلی خود که تعدادشان ۱۲۱۰ نفر است، را کاهش دهد.

یک مقام آگاه در کنسولگری آمریکا در ایکاترینبرگ به این روزنامه گفته است که بیش از ۶۰۰ نفر از افراد اخراجی، کسانی هستند که در روسیه به استخدام سفارت آمریکا درآمده اند و تنها ۱۰۰ نفر از آنها، دیپلماتهای آمریکایی هستند. به گفته وی، در این کنسولگری، تقریبا ۶۰ درصد افراد استخدامی در روسیه اخراج شده اند.

منابع خبری این روزنامه در کنسولگریهای دیگر آمریکا در سنت پترزبورگ و ولادی وستوک نیز گفته اند که وضعیت در آنجا نیز به همین ترتیب است. یکی از این منابع گفته است: «روند کاهش نیروها بسیار گسترده بوده و روند اخراجها همچنان ادامه دارد. و تا اول سپتامبر بیش از دوسوم کارکنان همه دفاتر دیپلماتیک آمریکا در روسیه که تعداد کل آنها ۱۸ دفتر است، کاهش جدی پیدا خواهند کرد.»

یکی از پرسنل روسی اخراج شده گفته است که درخواست برکناری خود را با امضای شخص "جان تفت" سفیر آمریکا دریافت کرده و در این نامه آمده بود که همکاران روسی دفاتر دیپلماتیک آمریکا «مجبور هستند» تا تاریخ ۳۱ آگوست، بر اساس درخواست وزارت امور خارجه روسیه در زمینه کاهش تعداد کارکنان سفارت ایالات متحده، از سمت خویش برکنار شوند.  

این روزنامه به نقل از یک منبع خبری دیگر نوشته است که کاهش نیروهای دفاتر دیپلماتیک آمریکا در روسیه، بیش از هر چیز روی همکاریهای فرهنگی دو کشور تاثیر خواهد گذاشت.

سفارت آمریکا بر سر مردم روسیه تلافی کرده است

در نتیجه کاهش پرسنل سفارت آمریکا در روسیه، روند اعطای روادید غیرمهاجرتی به شهروندان روسی از تاریخ ۲۳ آگوست الی ۱ سپتامبر سال جاری بطور کامل متوقف شد و این روند از اول سپتامبر تنها در شهر مسکو ازسرگرفته خواهد شد و کنسولگریهای آمریکا در شهرهای سنت پترزبورگ، ایکاترینبرگ و ولادی وستوک، از این تاریخ به بعد، چنین عملیاتی را انجام نخواهند داد و مردم روسیه در صورت تمایل برای سفر به ایالات متحده، مجبور هستند فقط از طریق سفارت آمریکا در مسکو برای اخذ روادید اقدام کنند.

جان تفت در مصاحبه چند روز قبل خود با رادیو «اخا ماسکوی» روسیه، ابراز اطمینان نمود که هدف سفارت آمریکا از این اقدام، اصلا آسیب رساندن به مردم روسیه نبوده و تنها شرایط کاهش نیروها، چنین مسئله ای را بر آنها تحمیل کرده است. این در حالی است که "ماریا زاخاروا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، این تصمیم سفارت آمریکا را «کاملا سیاسی« ارزیابی نموده و یادآور شده است که دفاتر دیپلماتیک آمریکا در صورت تمایل امکانات فنی لازم برای اعطای روادید به شهروندان روسیه را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.