وزیر اطلاعات گفت: سازمان شفاف سازی بین المللی پس از ۱۰ سال، در سال گذشته اعلام کرد نرخ فساد اقتصادی در ایران کاهش یافته است.

نرخ فساد اقتصادی در ایران کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید محمود علوی در نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: سازمان شفاف سازی بین المللی پس از ۱۰ سال، در سال گذشته اعلام کرد نرخ فساد اقتصادی در ایران کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه همت مسئولان باید سبب رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها شود افزود: استان لرستان با توجه به زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود می‌تواند رشد خوبی داشته باشد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر لزوم امنیت جانی و مالی برای سرمایه گذاران گفت: نباید افرادی را که سرمایه داخلی را در خارج از کشور هزینه می‌کنند سرزنش کنیم بلکه باید خود را سرزنش و زمینه سرمایه گذاری در کشور را تسهیل کنیم؛ باید شرایط داخلی به گونه‌ای فراهم شود که کشورهای منطقه بیایند در ایران سرمایه گذاری کنند؛ درصورت حضور سرمایه گذار در کشور امنیت به وجود می‌آید و زمینه‌های رشد اقتصادی فراهم می شود.

وی اطلاعات با بیان اینکه شرایط سرمایه گذاری در دنیا خطرپذیر شده است، افزود: سرمایه‌های زیادی در دنیا وجود دارد ولی کشور ایران مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است.

علوی تلاش برای امنیت همراه با شادابی در عرصه‌های اقتصادی، تسهیل در روند فعالیت‌های اقتصادی و کمک به جذب سرمایه گذار را از رویکردهای وزارت اطلاعات دانست و گفت: برای رشد فرهنگ دینی و معنوی در کشور باید اقتصاد مبتنی بر امنیت باشد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری افزود: دولت تدبیر و امید موانع سر راه سرمایه گذاری را برمی‌دارد.

وی شکوفایی و رشد اقتصادی را نیازمند امنیت و سلامت اقتصادی دانست و عنوان کرد: امنیت باید به گونه‌ای برای سرمایه گذاران فراهم شود که سرمایه گذاران فقط دغدغه کار داشته باشند؛ وزارت اطلاعات به دنبال تامین امنیت اقتصادی توام با سلامت اقتصادی است و مبارزه با فساد اقتصادی باید به گونه ای باشد که امنیت اقتصادی به خطر نیفتد.

علوی با اشاره به وجود سرمایه های فراوان در استان لرستان گفت: متاسفانه این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمی‌شوند؛ از هیچ کوششی برای خدمت بی منت به مردم از طریق بخش خصوصی و دولتی دریغ نمی‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.