وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز باید با فضای آرام و همدلی؛ کار را مسئله اول خود قرار دهیم، انتخابات با یک شور و هیجان و حاشیه هایی همراه بود اما بعد از انتخابات کشور به سوی آرامش رفت.

امروز باید با آرامش و همدلی کار را مسئله اصلی خود قرار دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در فرمانداری شهر قم برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ایام روز عرفه و عید قربان گفت: دولت دوازدهم مستقر شده است، البته ما با نکاتی در این دوره مواجه هستیم که برای افزایش راه می تواند کمک کند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم تلاش های زیادی را داشته است که فرصت های زیادی را برای دولت دوازدهم فراهم کرد، ابتدا انتخابات شکوهمندی است که موجب استقرار دولت دوازدهم شد، انتخاباتی پرشور و با حداکثر آراء که بدون هرگونه تنش در یک رقابت سالم برگزار شد، حضور بیش از چهل میلیون در انتخابات در یک فضای امن آن هم در منطقه ی ناامن امر کمی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز بسیاری از همسایگان ما حداقل درصد مردم سالاری را هم ندارند، انقلاب ما با حرکت امام و نفس مردم همراه شد، اینکه امروز با گذشت ۴۰سال از انقلاب مردم پشت یک انتخابات به این بزرگی بایستند یک رفراندوم بزرگ است، این امر یک پشتوانه بزرگ برای امنیت کشور است.

صالحی یادآور شد: نکته دیگر آراء بالای رییس جمهور است که وظایف ایشان را سنگین تر می کند، این آراء قدرت اجرایی بیشتر را برای رییس جمهور مهیا کرده است، این میزان رای می تواند تزلزل را از رییس جمهور دور کند، قوه مجریه از آنجایی که بار سنگینی را به دوش می کشد داشتن آراء زیاد می تواند کمک کننده باشد.

وی افزود: امروز رییس جمهور متکی به ۲۴میلیون رای است اما رییس جمهور ۸۰میلیون ایرانی است زیرا پس از انتخابات رقابت کنار می رود و همه باید به دنبال سازندگی باشند، امروز کابینه دولت دوازدهم به علت تجربه دولت قبل با یک قدرت بیشتری وارد عرصه شد، دولت دوازدهم با تدابیر دولت یازدهم حرکت می کند و از این رو فرصت های از دست رفته کمتری دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: کابینه ای که رییس جمهور به مجلس معرفی کردند با رای بالایی رای اعتماد آورد، کابینه متزلزل رفتار متزلزل خواهد داشت اما کابینه ای که رای بالا داشته باشد استوارتر خواهد بود، از این رو امروز وزرا با آرامش خاطر به دنبال اجرای برنامه ها هستند.

صالحی با اشاره به اینکه کابینه دولت دوازدهم توانست با یک رای خوب فرصت مناسبی را برای شرایط با ثبات و مقتدرانه داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت هایی که چنین فضایی برای آن ها متصور است شرایط بهتری خواهند داشت، از سوی دیگر همدلی سه قوه و فضای عمومی برای کار تولید و رفع آسیب های اجتماعی بسیار وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر قم از چند جهت مهم است، ابتدا این شهر یکی از پایگاه های تشیع از قدیم بوده است، در واقع شهر قم با تشیع همزاد است، این امر باعث می شود که قم به عنوان یک پایگاه همدلی تشیع باشد، قم با نام امام راحل و انقلاب پیوند خورده است بنابراین تا زمانی که این انقلاب نامش زنده است نام قم هم جاویدان است.

صالحی بیان کرد: قم پایگاه مرجعیت و روحانیت است و تبدیل شدن آن به پایگاه تشیع باعث شده است که با تفسیری روبرو شود که انتظارات را هم بالا برده باشد.

وی تصریح کرد: توقع ما براین است که استاندار قم تصور کند که قم باید هر روز رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیشتری پیدا کند، در واقع قم شهری در تراز انقلاب و اسلام باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ، هنر، فضای مجازی و مطبوعات، دین، فعالان قرآنی و فرهنگی، فعالان فرهنگی خارج از کشور تنوعی از وظایف را دارد اظهار کرد: وجود این تکثر و تنوع باعث می شود که در شهر قم به این موضوعات اهتمام بیشتری ورزیده شود، قم در حوزه صنعت نشر و چاپ و همچنین هنرهای تجسمی  یکی از شهرهای مهم است.

صالحی تاکید کرد: تعامل بین وزارت ارشاد و قم بالا است، این شهر موسسات فرهنگی زیادی دارد، تلاش های قابل توجهی از سوی موسسات فرهنگی قم رخ داده است، تماس جدی تر با حوزه ها برای حل مشکلات بسیار مهم است و این امر می تواند برای وزارت ارشاد یک نقطه هم افزایی جدید ایجاد کند.

وی یادآور شد: برداشت ما براین است که در استان قم توسعه اقتصادی و اجتماعی از منظر دین و فرهنگ عبور می کند، نگاه ما برای توسعه اقتصادی و اجتماعی استان بیشتر معطوف به دین و فرهنگ است، البته ما در جلسات دولت بحث گفتمان سازی فرهنگ را برای تولید، اشتغال و رونق در نظر گرفته ایم، استان قم به نحو قابل توجهی می تواند این نگاه را پیش ببرد.

در ادامه این مراسم سید مهدی صادقی استاندار قم ضمن تشکر از رای اعتماد مجلس برای کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: امروز مردم با حضور پرشور خود در انتخابات منتخب خود را مشخص و مجلس نیز با رای اعتماد خود یک دولت قوی را معرفی کرد.

وی ادامه داد: در سایه همدلی، مسئولین استانی در مسیر تحقق اهداف استان تلاش کردند، علیرغم تمام مشکلاتی که در استان با آن روبرو هستیم با همکاری همه همکاران به دست آوردهای خوبی رسیده ایم.

استاندار قم تاکید کرد: در بحث اقتصادی مقاومتی این باور باید در دل همه مردم و جامعه رسوخ کند تا ما بتوانیم منویات رهبری را اجراء کنیم، در این مسیر اقدامات خوبی انجام شده است، در استان قم بحث آبیاری مکانیزم رخ داد که باعث صرفه جویی در آب شد، این کاهش مصرف در امتداد خود افزایش محصولات کشاورزی را هم در پی خود به همراه داشت.

صادقی یادآور شد: امیدواریم استان قم به موجب حضور حرم مطهر حضرت معصومه(س) بتواند در امور فرهنگی گام بزرگی بردارد و با حضور آقای صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی امید است این مهم محقق شود.

بنابراین گزارش، در این جلسه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و معاونین استان قم، بهره برداری از ۲۰۴پروژه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی به ارزش معادل ۴۵۱۰میلیارد ریال در استان قم رونمایی شد.

پس از رونمایی از پروژها در یک ارتباط اینترنتی به صورت مجازی از پروژه های مختلف استان قم رونمایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح این پروژه ها را تبریک گفت.

در پایان این مراسم با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید مهدی صادقی استاندار قم از مدیران استانی قم تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.