تیم ملی فوتبال ایران هر چند برابر کره جنوبی به تساوی رسید و رکورد گل نخوردنش را حفظ کرد اما سبک بازی این تیم بازهم منتقدانی دارد.

گزارش ویژه قدس آنلاین/ رکورد ماندگار چگونه شکل گرفت/ کی‌روش هنوز منتقد دارد!

قدس آنلاین - گروه ورزشی: شاگردان کارلوس کی روش که دور مقدماتی جام جهانی روسیه را با اقتدار سپری کرده اند و به آخرین بازی برابر سوریه رسیده اند، همچنان یک رکورد را برای خود حفظ کرده اند اما سبک بازی آنها انتقاداتی را به همراه داشته است. هر چند همین منتقدان هم از ثبت این روکورد برای تیم ملی راضی و خوشنود هستند اما به نحوه بازی تیم کی روش انتقاد دارند و صعود در جام جهانی با این روش را غیرممکن می دانند.

تیم ملی ایران تا پیش از دیدار مقابل کره جنوبی 1018 دقیقه گلی از حریفان خود در بازی‌های رسمی دریافت نکرده بود. آخرین گل دریافتی ایران در بازی‌های رسمی نیز در دقیقه 62 دیدار مقابل ترکمنستان در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بود.

شاگردان کارلوس کی‌روش با گل نخوردن در بازی برگشت مقابل کره جنوبی رکورد گل نخوردن خود را با 1108 دقیقه رساندند و به نظر می رسد با تدابیری که کی روش خواهد داشت و بازی با سوریه که درتهران برگزار خواهد شد این رکورد قابل افزایش است و قطعا می تواند تا سالها به عنوان یک رکورد ماندگار در فوتبال ایران بماند. 

هر چند کی روش توانسته نمایش خوب تیم ملی در گل نخوردن را در دیدارهای مقدماتی حفظ کند اما نحوه بازی این تیم خصوصا در دیدار با کره جنوبی انتقاداتی را به همراه داشت و برخی کارشناسان معقتدند تیم ملی ایران با کی روش صرفا به دنبال ثبت یک رکورد است و به دنبال نمایش روش های مختلف نیست.

بیژن ذوالفقارنسب با اشاره به این موضوع و اینکه تیم ملی ایران تفکرات محدودی دارد می گودی: الان تفکرات فنی محدودی داریم و خیلی زود است که بتوانیم در جام جهانی عرض اندام کنیم. بازیکنان خوبی داریم، اما سازمان‌دهی و ساختار فنی‌مان خوب نیست. خیلی کم با تیم‌های ارزشمند بازی کردیم و بیشتر به‌دنبال حفظ آمار و ارقام‌مان هستیم. تا زمانی که با قدرت‌های فوتبال بازی نکنیم و ترس از باختن ما را باز بدارد، در همین سطح می‌مانیم. باید با تیم‌هایی بازی کنیم که از ما توانمندتر هستند.

اشاره ای که این کارشناس فوتبال دارد را برخی صاحب نظران دیگر هم عنوان می کنند و اعتقاد دارند تیم ملی با یک سبک بازی می کند و اگر قرار باشد در جام جهانی روسیه هم با همین روش ادامه دهیم قطعا نمی توانیم از گروه خود به مرحله بعدی صعود کنیم. هر چند به نظر می رسد کی روش به دنبال حفظ گل نخوردن تیم ملی است و با همین روش به جام جهانی نیز خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.