۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 559878

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران با شکستن سکوت خود در دفاع از انتقادات مطرح شده در خصوص نتایج رقابتهای جهانی فرانسه اظهارات تند و صریحی را مطرح کرد.

طلای حسن یزدانی ناپدید شد!

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر دودانگه در گفتگو بامهر با عذرخواهی از مردم به عنوان همراهان واقعی و همیشگی کشتی برای کسب نتایج دور از انتظار در رقابتهای جهانی اظهار داشت: در وهله اول باید از تمامی مردم ایران برای نتایج رقابتهای جهانی عذرخواهی کنم، چراکه مردم همیشه از ما انتظار کسب موفقیت و افتخار دارند و چنین نتایجی باعث رنجش خاطر هموطنان عزیزمان شد.

گذشته برخی منتقدان آشکار است

وی در واکنش به انتقادات صریح و همه جانبه برخی از اهالی کشتی سکوتش را شکست و گفت: مسئولان فدراسیون کشتی و اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد همان افرادی هستند که از سال ۲۰۱۲ همواره توانسته اند افتخارات فراوانی را نصیب ایران کنند و همیشه با دست پر از رقابتهای جهانی و المپیک باز گشته اند، اما متاسفانه برخی از منتقدان معلوم الحال که خود در زمره ناکامان عرصه مربیگری ملی هستند و گذشته مشخصی در این خصوص دارند، فرصت را غنیمت شمرده و به تسویه حساب شخصی می پردازند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: چطور امکان دارد کشتی آزاد ایران با این سابقه و کارنامه درخشان در یک شب، همه اعتبار و احترام خود را از دست بدهد و این چنین دستمایه تسویه حساب های شخصی برخی از منتقدان و اهالی دورمانده از عرصه کشتی شود. متاسفانه عده ای از همین افراد که نام کارشناس را به یدک می کشند همه چیز و همه‌کس را به باد انتقاد گرفتند و هر چه در این مدت در ذهنشان انبار شده بود، علنی کردند.

منتظر زمین خوردن کشتی هستند

دودانگه با اشاره به اینکه داشته های کنونی کشتی آزاد ایران همین است و باید تمام نواقص ریشه یابی شود گفت: باید برای برخورد با این قضیه، انصاف و عدالت داشت. باور کنید اگر ما هر کشتی گیری را می بردیم و چنین نتیجه ای کسب می شد آقایان باز هم همین رفتار را با ما داشتند. برخی از منتقدان در انتظار زمین خوردن کشتی هستند که رقابتهای قهرمانی جهان در فرانسه و نتایج کسب شده بهترین فرصت را برای عقده گشایی به آنان داد.

حسن یزدانی سرخورده شد!

وی با اظهار تاسف با رفتاری که با حسن یزدانی شد، گفت: حسن یزدانی توانست با اقتدار قهرمان جهان شود و بار سنگینی را یه تنه به دوش بکشد، اما همین تسویه حساب های شخصی و انتقادات بعضا غیر منطقی باعث شد تا حتی مدال طلای او هم در سایه این کشمکش ها و دشمنی ها ناپدید شود. یزدانی در روزهای اخیر به جای اینکه از این موفقیت لذت ببرد و در کانون توجه رسانه ها باشد، در کوران انتقادات بی پایان آقایان گم شد و در واقع شیرینی طلای جهان را به کامش تلخ کردند. آیا همین آقایان که امروز قد علم کرده و خود را دایه مهربانتر از مادر برای کشتی می دانند در روزهای سختی و تمرین شبانه روزی یزدانی هم در کنار او بودند؟ آیا همین آقایان به ظاهر دلسوز کشتی هم اکنون می دانند که قهرمان المپیک و جهان در چه وضعیتی زندگی می کند و شرایط تحصیل و شغلش چیست؟

دودانگه اظهار داشت: منتقدانی که امروز رادیو و تلویزیون را به تسخیر خود در آورده اند و مجال را برای تاخت و تاز مهیا دیدند، بهتر است کمی هم به گذشته خود رجوع کنند. آیا این منتقدان همان افرادی نبودند که بارها با اشتباهات فنی و کوچینگ اشتباه باعث شکست و ناکامی کشتی گیران ملی پوش شدند؟ به عنوان یکی از اعضای کادر فنی سالها عمر و زندگی و خانواده ام را درگیر کشتی کردم و دم نزدم، اما هم اکنون نمی توانم چنین انتقادات ناعادلانه و مغرضانه ای را تحمل کند.

خانواده کشتی به جان هم افتادند

مربی تیم ملی کشتی خاطر نشان کرد: اعضای خانواده کشتی نباید به جان هم بیافتند و اگر اینچنین باشد، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. کشتی ایران سالهاست توانسته موفقیت های بزرگی در عرصه مسابقات و همچنین عرصه مدیریتی و اجرایی اتحادیه جهانی کسب کند. روسها با این همه نفوذ و سابقه و سرمایه گذاری هم نتوانستند در رقابتهای جهانی به مدال طلا برسند، اما به هیچ عنوان به جان هم نیفتادند.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت طوری شده که امروز هر کشتی گیری که قهرمان می شود و هر تیمی که به روی سکو می رود، همه آنرا به توانایی ذاتی و فردی کشتی گیران نسبت می دهند و انگار نه انگار که مربیان کادر فنی هم شبانه روز در کنار این نفرات هستند. آیا حسن یزدانی تنها با تکیه بر توان فنی بالای خود توانست قهرمان المپیک و جهان شود؟ مطمئن باشید در کنار او و دیگر قهرمانان کشتی ایران، مربیان زحمتکش و صبوری حضور داشتند که کشتی گیران را در روزهای بد و خوب تنها نگذاشته و همچون یک برادر بزرگتر همراه آنها بودند.

دودانگه در پایان گفت: منتقدانی که طی روزهای اخیر از هر رسانه ای به تیم ملی کشتی آزاد حمله کردند و زحمات کادر فنی و فدراسیون کشتی در چند سال گذشته را نادیده گرفتند، به هیچ عنوان دلسوز واقعی کشتی نیستند. متاسفانه این افراد برای رسیدن به اهداف شخصی خود حتی برای ناکامی کشتی ایران در المپیک بعدی هم لحظه شماری می کنند و اصلا کاری به افتخارات ملی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.