سمنان- رئیس حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان سمنان سطح چهارم حوزه علمیه از ترم آینده در حوزه‌های سمنان راه‌اندازی می‌شود.

سطح چهارم حوزه علمیه از ترم آینده در سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌علیرضا صابریان صبح شنبه در اولین جلسه تأسیس جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران استان سمنان اظهار داشت: ناهنجاری‌های اجتماعی در قالب‌های محسوس و نامحسوس در جامعه نفوذ کرده و حوزه‌های علمیه ظرفیت خوبی برای شناسایی و مقابله با این ناهنجاری‌ها دارند.

وی افزود: نفوذ بانوان طلبه در اصلاح این ناهنجاری‌های اجتماعی بیش از آقایان طلبه است و باید از این ظرفیت بانوان در حوزه‌ها استفاده کرد.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه در سراسر استان ۲ هزار طلبه خواهر مشغول فعالیت هستند اذعان کرد: حوزه‌های علمیه استان سمنان در سطوح دوم و سوم حوزوی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با شروع ترم جدید سطح چهارم حوزه‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود گفت: رشته‌های فقه و اصول در سطح چهارم در حوزه‌های سمنان ارائه می‌شود.

صابریان با تأکید بر لزوم پیوند حوزه و دانشگاه بیان کرد: این پیوند زمینه‌ساز رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: عوامل آسیب‌های اجتماعی در قشر جوانان و نوجوانان رخنه کرده است و باید فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه‌ها توسعه یابد.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان سمنان با تأکید بر لزوم تقویت حضور طلاب در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بیان کرد: طلاب تأثیر ویژه‌ای در ارتقا سطح فرهنگ مذهبی جوانان دارند و این مهم با تأثیرپذیری از طلاب جوان محقق می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.