​ایلام- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: هدف کمیته امداد در استان ایلام، ایجاد اشتغال و خودکفایی محرومان جامعه است.

هدف کمیته امداد ایلام اشتغال برای اقشار محروم جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، روح الله سلیمانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال مددجویان مهارت های فردی، مکان اجرای طرح، شرایط محیطی کار و مجوزهای اخذ شده را ملاک قرار می دهد، اظهارداشت: در همین راستا برنامه این نهاد حمایتی، ایجاد ۲ هزار و ۹۵۵ فرصت شغلی در سال جاری با اعتبار ۵۸۷ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۵۸۳ فرصت شغلی با اعتبار ۱۱۷ میلیارد ریال ایجاد شده است، افزود: داشتن مهارت از لازمه های ایجاد شغل بوده و در سال جاری این نهاد ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای آموزش بیش از ۶ هزار مورد آموزش های فنی و حرفه ای اختصاص داده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با بیان این مطلب که در ۵ ماه گذشته سه هزار و ۷۷۴ مورد آموزش معادل ۵۸ درصد ظرفیت سال جاری به مددجویان آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده است، بیان داشت: علاوه بر آموزش و اشتغال مددجویان، اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد ریال برای پشتیبانی، بازاریابی و برندسازی محصولات تولیدی مددجویان از طریق ایجاد نمایشگاه های فصلی و ... تخصیص یافته است.

روح الله سلیمانی مجموع اعتبار حوزه اشتغال زایی امداد استان در سال جاری را ۶۰۲ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در راستای اشتغال مددجویان طی تفاهم نامه با شرکت زامیاد و با عاملیت صندوق کارآفرینی امید، ۲۰۰ دستگاه وانت نیسان با هفت درصد تخفیف به متقاضیان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ۳۸۲ میلیارد ریال از اعتبار اشتغال زایی این نهاد توسط بانک های عامل استان به صورت قرض الحسنه به مددجویان متقاضی پرداخت می شود، خاطرنشان ساخت: مددجویان با ارائه طرح های توجیهی که از لحاظ اقتصادی، فنی، بازاریابی و ... توجهیات خوبی داشته باشند، می توانند از تسهیلات این نهاد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال استفاده کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام حداکثر اعتبار اشتغال زایی برای تعاونی های کوچک را ۷۵۰ میلیون ریال عنوان و بیان داشت: واحدهای تولیدی استان و کارگاره های صنعتی در صورتی که از مددجویان این نهاد بعنوان نیروی کار استفاده کنند، این نهاد علاوه بر پرداخت حق بیمه این افراد، به ازای هر نفر نیز ۵ میلیون ریال به صورت هدیه به آنان پرداخت می کند.

روح الله سلیمانی بزرگترین آسیب حوزه اشتغال در استان را دید سرمایه ای و هزینه در بخش های غیر مولد همچون ساخت و ساز دانست و یادآور شد: الگوی ایجاد اشتغال این نهاد حمایتی، شامل شناسایی مستعدین اشتغال، مشاوره شغلی توسط کارشناسان، تفکیک مددجویان دارای مهارت و بدون مهارت است که افراد بدون مهارت، در جریان مهارت آموزی قرار گرفته و پس از آن با ارائه طرح توجیهی مناسب و بررسی آن توسط کارشناسان، به سمت اشتغال و خودکفایی هدایت می شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.