کرمانشاه- انجمن"پیوند مغز استخوان" برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به بیماران پیوند مغز استخوان درکرمانشاه آغاز به کار کرد.

انجمن"پیوند مغز استخوان" در کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، حسین بیگلری در مراسم افتتاح این انجمن با بیان اینکه تعداد معدودی انجمن پیوند مغز استخوان در کشور فعالیت دارد، اظهار داشت: به همت برخی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و خیران، انجمن"پیوند مغز استخوان" در کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

مسؤول شورای عالی بیماران خاص و صعب‌العلاج کرمانشاه افزود: تلاش این انجمن این است که بتواند با جذب خیران بخشی از هزینه‌های سنگین بیماران پیوند مغز استخوان را تأمین کند.

وی با بیان اینکه انجمن پیوند مغز استخوان هنوز مکان مشخصی در اختیار ندارد، گفت: در این زمینه پیگیر هستیم و درصورت فراهم آوردن مکانی آدرس آن برای اطلاع بیماران اعلام می‌شود.

رئیس مرکز پیوند مغز استخوان و بانک سلول‌های بنیادی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه انجمن پیوند مغز استخوان استان کرمانشاه بیماران استان‌های ایلام، لرستان و کردستان را نیز پوشش می‌دهد، تصریح کرد: هزینه‌های عمل پیوند مغز استخوان بسیار بالا است.

مهرداد پاینده افزود: چنانچه نمونه مغز استخوان که هم‌خوانی با مغز استخوان بیمار داشته باشد در بستگان فرد پیدا شود، هزینه این عمل بین 40 تا 50 میلیون تومان خواهد بود، اما در غیر این‌صورت با جستجو در بانک سلول‌های بنیادی سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر هزینه‌های عمل تا دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به وجود 6 هزار نمونه در بانک سلول های بنیادی استان کرمانشاه، گفت :در گام نخست برای دریافت نمونه در این بانک جستجو خواهد شد، در غیر این‌صورت سراغ بانک‌های دیگر استان‌ها و حتی بانک‌های جهانی می‌رویم که این امر هزینه‌های عمل پیوند را سنگین‌تر می‌کند.

 پاینده با بیان اینکه مردم همیشه برای کمک به بیماران پای کار هستند، خاطرنشان کرد: باید اطلاع‌رسانی خوبی در خصوص این انجمن و فعالیت‌های آن صورت بگیرد تا بیماران نیازمند با مراجعه به این انجمن بتوانند برای درمان خود اقدام کنند.

‌این فوق تخصص خون و سرطان با تاکید بر پیشگیری از بروز بیماری‌ها از قبیل سرطان، اظهار داشت: باید در کنار پیگیری روند درمان بیماران، در خصوص پیشگیری نیز اقدام کنیم.

وی به ورود آلاینده‌های نفتی به رودخانه قره‌سو اشاره و بیان کرد: مردم در کنار این رودخانه سبزی‌کاری دارند و این آلاینده‌ها با ورود به محصولات صیفی و سبزیجات زمینه‌ساز ابتلای بسیاری افراد به سرطان می‌شود و در همین زمینه باید از طریق مسؤولان مربوطه استان رفع این مشکلات را پیگیری کرد.

 پاینده افزود: اگر تنها بر بحث درمان تکیه کنیم، در سال‌های آینده با تعداد بسیاری بیماران سرطانی مواجه خواهیم شد، بنابراین باید در کنار درمان بحث پیشگیری را نیز دنبال کنیم تا به تعداد بیماران در سال‌های آینده افزوده نشود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.