کمیسر بودجه اتحادیه اروپا از انگلیس خواست به تعهدات مالی خود به اروپا بعد از خروج از این اتحادیه نیز پایبند باشد.

انگلیس به تعهدات مالی خود پایبند باشد

به گزارش قدس آنلاین، "گونتر اوتینگر"، کمیسر بودجه اتحادیه اروپا از لندن خواست سال ها بعد خروج از اتحادیه اروپا نیز به تعهدات مالی خود به اروپا پایبند بوده و سهم خود در بودجه اروپا را پرداخت کند.

وی که در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی "دی ولت" سخن می گفت تصریح کرد که اتحادیه اروپا انتظار دارد انگلیس به وعده های خود  پایبند باشد. انگلیسی ها باید تا پایان سال ۲۰۲۰ تعهدات مالی خود به اروپا را کامل کنند و از سال ۲۰۲۳ همچنان به این اتحادیه پرداختی داشته باشند.

اوتینگر هم زمان تاکید کرد که انگلیس تعهد کرده بود که تا سال ۲۰۲۰ سهمی از بودجه کل اتحادیه اروپا را پرداخت کند. این تعهد در چارچوب مالی چند ساله (۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰) تعریف شده است.  

وی افزود: این تصمیم به اتفاق آراء و با موافقت دولت انگلیس تحت دولت کامرون در سال ۲۰۱۳ به تصویب رسید.

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد که بدون شفافیت گسترده مسائل اساسی مانند تعهدات مالی انگلیس به اروپا بعد از خروج، حقوق شهروندان اروپایی در انگلیس بعد از برگزیت و وضعیت آینده مرز بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند هیچ گونه توافق تجاری با لندن وجود نخواهد داشت. این مسئله کاملا واضح است.

علت این اظهارات کمیسیون اروپایی این است که بر اساس اطلاعات بروکسل، دولت انگلیس بعد از برگزیت برنامه ریزی شده در  ماه مارس سال ۲۰۱۹ تداوم پرداخت های لندن به بروکسل را رد می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.