خرم آباد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت‌های کار مسئولان دانست و گفت: دولت‌ فرایند سرمایه‌گذاری را در استان لرستان تسهیل کند.

دولت‌ فرایند سرمایه‌گذاری را در استان لرستان تسهیل کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صفی‌خانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج انصاف و بازاریان که در سالن آمفی تا ئترشهید آوینی برگزارشد اظهار داشت: غدیر با گوشت و خون  شیعیان آمیخته است و  ولایت  حضرت علی (ع) و مظلومیت ایشان در غدیر و بعد از غدیر قابل رویت است.

وی حضرت علی(ع) را مظهر عدالت و سمبل تمام فضایل انسانی دانست و افزود: تاریخ درباره بسیاری از حوادث مقطع زمانی بین غدیر و وفات پیامبراکرم ( ص)  ساکت مانده است اما کالبد شکافی ۲ پدیده مهم آن عصر ما را به شدت اهتمام پیامبر اکرم (ص ) بر گزینش جانشین و گستره تلاش‌های مخالفان آن حضرت آشنا می‌سازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: بعد از ۱۴۰۰  حکومت دینی و اسلامی را که  ولایت را در حاکمیت تجلی می‌دهد نظام مقدس اسلامی است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به اصول ولایت فقیه توجه ویژه داشته باشیم بیان کرد: در جامعه اسلامی تبعیت از ولایت فقیه وظیفه و حقی متقابل است.

صفی‌خانی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان تکلیف از طرف مقام معظم رهبری مطرح شده است و  یکی از مفاهیم  اقتصاد مقاومتی این است که تکالیفی که به عهده دولت‌ها بوده است  و در طول مدت نتواسته انجام بدهند، انجام دهد از این رو  دولت نسبت جامعه و جامعه نسبت به دولت  وظایفی دارند که  هر دوطرف باید آن را ادا کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: در تسهیل فضای کسب و کار و بهبود این وضعیت نتوانستیم  جایگاه مناسبی را  در شاخص های بین‌الملی داشته باشیم از این‌رو  حاکمیت  و دولت‌ها باید فرایند سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند تا  مردم بتوانند تولید ثروت کنند چرا این که مسئله نیز سبب تولید رونق و کسب کار  در کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت‌هایی که مسئولان  باید به آن توجه کنند  اقتصاد مقاومتی است که  تمام ارکان نظام نسبت آن اجماع دارند.

صفی‌خانی افزود:  اقتصاد اقتصادی در حوزه‌های که می‌توانند تحقق داشته باشد کسب کار خورد است که یکی  از شاخص‌های  اقتصاد دنیاست چرا که کسب کار خرد می‌تواند تحول ایجاد کند و در اقتصاد یک کشور و ایجاد انگیزه برای رونق اقتصادی موثر باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.