​ایلام- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: با همراهی و همکاری رسانه ها می توان مسیر توسعه ایلام را به خوبی هموار کرد.

همراهی رسانه ها می تواند مسیر توسعه را به خوبی هموار کند

به گزارش قدس آنلاین، شکرالله شیرخانی روز شنبه در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان به مناسبت هفته تعاون، با تبریک اعیاد قربان و غدیر و تبریک هفته تعاون با بیان اینکه بدون همکاری اصحاب رسانه رسیدن به اهداف میسر نخواهد بود، اظهارداشت: رسانه ها با نقد منصفانه و تشخیص درست مسائل و مشکلات می توانند ما را در راستای رسیدن به اهداف تعالی سازمان یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی ما تعاون اصل کلی است، افزود: خداوند در قرآن کریم به اهمیت تعاون تأکید داشته و اصل تعاون را بر نیکی و همکاری با دیگر اقشار جامعه قرار داده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان این مطلب که در این هفته ۳۸ تعاونی جدید به تعاونی های استان افزوده می شود، خاطرنشان ساخت: با افتتاح این تعاونی ها، ۱۵۹ فرصت شغلی مستقیم در استان ایجاد می شود.

شکرالله شیرخانی تعداد کل تعاونی های استان را سه هزار و ۲۸۵ تعاونی عنوان و تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۴۶۱ تعاونی فعال بوده که توانسته برای ۱۰ هزار و ۷۷۰ نفر در ۱۳ گرایش مختلف شغل ایجاد کند.

وی ظرفیت اشتغال تمام تعاونی های استان را ۲۳ هزار شغل دانست و بیان داشت: بیشتر تعاونی های استان معادل ۳۵ درصد از آنها در بخش کشاورزی فعال هستند و علاوه بر این مدیریت بیش از ۳۵ درصد از تعاونی های فعال استان بر عهده بانوان است که نوید بخش  توسعه تعاون است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه طرح روستا تعاون در روستاهای استان اجرا می شود، خاطرنشان ساخت: این طرح برای حضور حداکثری روستائیان در امر تولید، کار، اشتغال و تولید ثروت در بین روستائیان تدوین شده و با مشارکت روستائیان اجرایی می شود.

شکرالله شیرخانی با تأکید بر تقویت فرهنگ کار در جامعه، بیان داشت: با همکاری رسانه ها، اساتید دانشگاه، صاحب نظران و ... باید به مقوله کار نگاه توسعه ای داشته باشیم و تسهیلات و امکانات را به سمت افراد ذیصلاح هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارسنجی افراد متقاضی دریافت تسهیلات کارآفرینی و اشتغال زایی حائز اهمیت است، افزود: اگر اعتبارسنجی به خوبی صورت گیرد و تسهیلات بر اساس شاخص های کارشناسانه به افراد داده شود، کارآفرینی و اشتغال زایی پایداری در جامعه ایجاد خواهد شد و دیگر شاهد تعاونی ها و کارگاه های ورشکسته که باعث هدر روی سرمایه می شوند، نخواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.