وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته انشاء الله حمایت خواهد شد.

وزیر دفاع: حمایت از مقاومت با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ امیر حاتمی گفت: مقاومت در فرهنگ جمهوری اسلامی است، ملت ما در انقلاب و همینطور در دوران دفاع مقدس آثار دفاع مقدس را دید و از مقاومت نتیجه گرفت.

امیرحاتمی افزود: شاید ترس اصلی قدرتهای استکباری در مورد رابطه ما و محور مقاومت به این برمیگردد که نمی خواهند چنین الگویی درمقابل چشم آنها باشد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: مقاومت به مفهموم دفاع درمقابل استکبار ستیزی، و مقابله با ظلم و ستم است؛ بر اساس تعالیم اعتقادی، ما ظلم، غصب و تعدی را نمی پذیریم، و به کسانی که در این محور مقاومت می کنند، بر اساس همین تعالیم کمک می کنیم.

امیر حاتمی گفت: آنچه که تا به امروز انجام شده بر اساس خواست کشورهای دوست و دولتهای قانونی در عراق و سوریه در حد کمکهای مستشاری بوده، البته توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از این است ولی در همین حد نیاز بوده که کمک کنیم، و از این به بعد نیز به همین ترتیب خواهد بود و ما کمکهایی را که برای مقابله با ظلم، ستم و غصب در منطقه مورد نیاز است انجام می دهیم، و آن را در راستای اعتقادات و آرمانهای خودمان می دانیم و امنیت در منطقه به همین ترتیب انجام می شود. به عبارت دیگر منافع ملی و امنیت ملی ما هم ایجاب می کند که با ناامنی ها در منطقه مقابله کنیم، زیرا درغیر صورت دامن کشورهای بیشتر در منطقه از جمله کشور ما را می تواند بگیرد.

امیرحاتمی تأکید کرد: از محور مقاومت با قدرت مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته انشاء الله حمایت خواهد شد. 

برنامه و اولویتهای وزارت دفاع

امیرحاتمی درخصوص برنامه وزارت دفاع گفت: برنامه کاملی در ادامه برنامه های گذشته وزارت دفاع داریم. بحمدالله وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران سابقه طولانی از قبل و بعد از انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن دارد که این برنامه در تکمیل آن برنامه هاست.

وی افزود: ما در این دوره به همه اولویت های قدرت دفاعی خواهیم پرداخت و تقویت ضریب امنیت ملی کشور براساس آن خواهدبود. در حوزه های رزم به ویژه حوزه موشکی ما برنامه مشخصی برای تقویت قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران داریم. انشاالله قابلیت های رزمی موشک های بالستیک و کروز ایران دراین دوره ارتقا پیدا خواهدکرد.

تقویت برنامه موشکی

وی افزود: در مورد تقویت برنامه موشکی همانطور که عرض کردم دشمنان ما کارهایی را برای تضعیف یا بی اثرکردن یا کم اثرکردن قدرت موشکی ما انجام می دهند، ما این را با دقت رصد و پایش می کنیم و متناسب با آن قابلیت ها و توان موشکی را افزایش خواهیم داد. حتما روی موضوع جنگ الکترونیک، قدرت تخریب موشکی و مانور پذیری و مسائلی از این دست، برنامه های دقیقی در حال برنامه ریزی و اجرا هست که انشالله موجب تقویت برنامه موشکی خواهدشد.

امیر حاتمی تصریح کرد: علاوه بر قدرت موشکی، حتما به سمت حوزه های رزم و قدرت هوایی راهبردی خواهیم رفت.

امیر حاتمی تأکید کرد: زمینه سازی خوبی در برنامه دیده شده قدرت دریایی که یکی از قدرت های بازدارنده ما می باشد، با توجه به اینکه کشورمان یک کشور دریایی است.

وی افزود: آنجا برنامه های خوبی پیش بینی شده برای پدافند هوایی که امروز خط مقدم ماست. این روزها هم روز پدافند هوایی در کشور هست برنامه های خوبی پیش بینی شده در حوزه رزم زمینی با توجه به تهدیدات تروریستی در منطقه که امروز یک معضل برای منطقه هست پیش بینی شده یگان ها به ویژه تیپ های واکنش سریع تجهیز شود، همچنین یگان های مرزبانی تجهیز و تقویت شوند.

نیروهای مسلح ما دارای انسجام واقعی هستند

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً این پشتیبانی از همه نیروهای مسلح بطور متناسب و با توجه به نیازهای آنها و شرایط آنها انجام خواهدشد. بحمدالله نیروهای مسلح ما دارای انسجام واقعی هستند ما یک فرمانده مقتدر و حکیم در بالای سر نیروهای مسلح داریم فرماندهی معظم کل قوا در سایه تدابیر ایشان نیروهای مسلح مثل دو برادر مکمل هم هستند کار می کنند، حتما با توجه به عکس العمل هایی که شما در همین ایام انتخاب هیئت دولت و رأی اعتماد دیدید حتما ما نیروهای مسلح را در این دوره منسجم تر خواهیم داشت ما هم از همه نیروهای مسلح متناسب با نیازشان پشتیبانی خواهیم کرد.

به سمت هواپیمای سنگین خواهیم رفت

امیر حاتمی درخصوص برنامه های موجود برای نیروی هوایی کشور گفت: در زمینه صنایع هوایی ما زیرساختها و محصولات خوبی داریم، از جمله هواپیما، بالگرد و پهپادهای خوب، و در این دوره انشاء الله به سمت هواپیمای سنگین خواهیم  رفت که موجب تقویت قدرت راهبردی هوایی ما خواهد شد، زمینه های این کار فراهم شده و طرح ریزی ها در حال انجام است و انشاء الله پایه های محکمی برای این کار گذاشته خواهد شد.

دیپلماسی دفاعی از فرازهای مهم برنامه های ما است

وزیر دفاع درخصوص همکاری های بین المللی و به ویژه همسایگان اظهار داشت: دیپلماسی دفاعی یکی از فرازهای مهم برنامه های ما است. در منطقه ای که مسأله اصلی آن ثبات و امنیت است، حتما دیپلماسی، روابط و تعامل نقش برجسته ای دارد و ما به عنوان بخش دفاع، کمک مؤثری را می توانیم انجام دهیم.

امیرحاتمی افزود: بخش قابل توجهی از مسائلی که در منطقه وجود دارد به بی اعتمادی کشورهای منطقه برمی گردد که وجود روابط دفاعی و امنیتی می تواند کمک مؤثری برای کشورهای منطقه داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما کشورهای همسایه، کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی است، و امیدوارم که بتوانیم از طریق توسعه دیپلماسی دفاعی در ثبات و امنیت منطقه و ایجاد اعتماد متقابل بین کشورها کمک مؤثری داشته باشیم.

وزیر دفاع درباره توانمندیهای جمهوری اسلامی در زمینه صنایع تسلیحاتی و تولید سلاح و صدور اسلحه به کشورهای همسایه گفت: همان طور که اشاره کردید ما امروز از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه ساخت سلاح های مورد نیاز دفاع بومی خودمان برخوردار هستیم در همین زمنیه ها اشاره کردم: موشکی، زمینی، هوایی، دریایی، پدافند زمینی در همه زمینه ها این کار متکی به توانایی ها و زیرساختهای داخلی کشور است.

وی افزود: ما بحمد الله دانشمندان و نیروهای نخبه خوبی داریم زیرساختهای صنعتی علمی و آزمایشگاهی و فناوروی خوبی داریم و نیاز خودمان را به خوبی تأمین می کنیم.

هدف ما از صادرات سلاح با بقیه کشورها متفاوت است

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: در مورد صادرات، هدف ما با بقیه کشورها متفاوت است؛ کشورها عمدتا با هدف کسب منافع اقتصادی و منافع سیاسی یعنی وابسته کردن سایر کشورها، اقدام به صدور سلاح می کنند. ما نگاهمان به صادرات سلاح بر اساس کمک برای جلوگیری از جنگ و نزاع است. در جایی که کشوری ضعیف شود، دیگران ترغیب می شوند که آن را مورد تهاجم قرار بدهند در این صورت ما از طریق صادرات سلاح به کشورها در واقع کمک می کنیم به عنوان یک هدف اصلی. هدف اصلی ما تأمین نیازهای خودمان و قطع وابستگی در امر مهم تسلیحات و تجهیزات دفاعی است اما آنجایی که لازم باشد برای افزایش ضریب امنیتی منطقه و کشورها به منظور اینکه جنگی اتفاق نیفتد صادرات سلاح هم انجام می دهیم.

امیرحاتمی درباره تهدیدهای مسؤولان کاخ سفید درخصوص توطئه های نظامی، گفت: مدتی است این حرف را نشنیدیم امیدوار هستم که این امر ناشی از رسیدن به یک فهم درست تری در مسئولین امریکایی باشد و این حرف بی پایه و اساس را ما دیگر نشنویم. یک روز امریکایی ها این حرف را خیلی تکرار می کردند؛ این حرف خلاف منشور ملل متحد است، دخالت در امور داخلی یک کشور و مغایر استقلال کشورهاست؛ حرف غلطی است و اصولا نباید با این زبان در دنیا حرف زده شود به خصوص با جمهوری اسلامی که یک کشور مستقل است؛ این حرف در اصل حرف بی پایه ای است شما کارهایی که امریکایی در منطقه کردند ببینید. وضعیت عراق و افغانستان و سوریه را ببینید. 

امیر حاتمی اظهار داشت: همه این بحثهایی که پیش آمده ناشی از همین دخالتهای بی مورد و بیجا و غلط و در عین حال بی اثر در منطقه است. این داعشی که امروز ایجاد شده و شکل گیری این گروه های تروریستی پیامد همین کارهای غلط است. 

توصیه می کنم که استراتژیستهای آمریکایی ادبیات جدیدی تولید کنند
وی افزود: اگر منظورشان از گزینه روی میز گزینه نظامی و دخالت نظامی باشد آثارش اینهاست. اینها درباره کشورهایی است که شرایطشان کاملا با جمهوری اسلامی متفاوت است. جمهوری اسلامی یک قدرت متکی به خود است دارای قدرت واقعی است و اصولا این حرف در مورد جمهوری اسلامی حرف بیهوده و بی موردی است جز ایجاد تنفر و بی اعتباری برای آمریکایی ها اثری ندارد من واقعا توصیه می کنم که استراتژیستهای آمریکایی یک ادبیات جدیدی تولید کنند. این حرف خیلی کهنه شده همه امروز می دانند که این حرف بی معنی و بی اثر است و یک حرف بی پشتوانه است امیدوارم این حرف را دیگر نشنویم.

وزیر دفاع تأکید کرد: عرض کردم امیدوارم این حرف را نشنویم ولی این را اضافه می کنم که در هر صورت ما وضعیت برایمان روشن است در مقابل تهدید، قاطعانه تهدید می کنیم اینجور نیست که این حرف زده شود و به فرمایش مقام معظم رهبری "دوره بزن و دررو" تمام شده است. حتما اگر این حرف را بزنند البته بررسی می کنیم. یک موقع بلوف است یک موقع تهدید است اگر تهدید باشد حتما قاطعانه در مقابلش تهدید می کنیم اگر عمل شود تکلیف روشنتر است حتما عمل روشنتری انجام خواهد شد.

مراکز نظامی هر کشوری حتما جزو اسرار آن کشور است 

وزیردفاع درخصوص مطرح شدن ادعای بازدید از مراکز نظامی و موشکی، و اظهارات اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: اصولا نمی خواهم وارد این موضوع شوم. یک کسی حرف بی پایه ای را در یک جای دنیا بزند لزومی ندارد ما راجع به آن حرف بزنیم ما رابطه ای با آژانس داریم کاری را انجام داده ایم. در موضوع برجام یک ارتباطی بر اساس یک ادعای غلطی در بحث "پی ام دی" و جنبه ادعایی نظامی موضوع مطرح بود کارهای لازم انجام شد تمام شد. الان چنین بحثی مطرح نیست. ما الان راجع به این صحبت کنیم که مراکز نظامی در هر کشوری حتما جزو اسرار ان کشور است و اسرار به جد و با تمام وجود مراقبت می شود حتما در کشور ما که دشمنان بیشتری داریم این جدی تر است در هر صورت اهمیتی ندارد این حرفی که زده می شود و قابل پرداختن نیست.

امیرحاتمی درخصوص تحریمهای آمریکا علیه مقامات نظامی گفت: تحریم برای ما یک کار جدیدی نیست؛ ما صبح پیروزی انقلاب، حوزه دفاع و صنعت دفاعی و نیروهای مسلح با تحریم مواجه بودند با همه کارهایی که در این سالها چه در دفاع مقدس چه بعد از آنکه در مراحل مختلف با تهدید مواجه بودیم همه آن کارها را در شرایط تحریم انجام دادیم اگر امروز ما در یک شرایط بازدارندگی هستیم توانستیم بازدارندگی را محقق کنیم که با وجود این تهدیدات امنیت کشور مستحکم و پایدار است به واقع در حوزه دفاعی تهدید برای ما یک فرصتی بوده که ما بدانیم راهی جز اتکا به خود و تواناییهای خود نداریم و همین راه را باید ادامه دهیم.

امیرحاتمی درخصوص برنامه وزارت دفاع در حوزه فضایی و پرتاب موشکهای علمی و تحقیقاتی گفت: حوزه فضایی یک حوزه مهم است اگر شما می خواهید اهمیتش را بیشتر متوجه شوید، در دنیا کشورهای محدودی اجازه پیدا کرده اند در این حیطه و حریم کار علمی و تحقیقاتی موفق انجام دهند برای ما هم یک پیشران علمی و تحققیاتی محسوب می شود. و در دامنه هایی این کار، کارهای علمی و تحقیقاتی بزرگی اتفاق می افتد. ما امروز وضعیت خوبی داریم هم کشور و صنعت دفاعی وضعیت خوبی داره ما نیازهای واقعی در حوزه های فضایی و ماهواره ها و استفاده از ظرفیتهای فضا داریم که برای آن برنامه داریم، در ادامه برنامه هایی که داشتیم و یک کارهایی هم برای خودمان و کشور انجام می دهیم مثل پایگاه های فضایی و ماهواره برها بنابراین برنامه ای داریم که رشد و تقویت این حوزه هم ادامه پیدا خواهد کرد، هم مورد تأیید و افتخار دانشمندان ایرانی است و دیگر کشورها نسبت به این موضوع در ایران اذعان دارند که کار خوبی در ایران انجام شده است.

فضای کشورما از امن ترین کشورها است

امیرحاتمی در پایان خاطرنشان کرد: مردم از نیروهای مسلح خود راضی هستند و به آنها اعتماد دارند و پاسخ ما به این رضایت و اعتماد این است که بتوانیم انشاء الله مسیر پرافتخار دفاع از کشور را با قدرت به نحوی ادامه دهیم که مردم همچنان در امنیت و آسایش  زندگی کنند و بتوانند سرمایه گذاری کنند و کارهای اقتصادی خودشان را پیش ببرند و دیگران ببینند که فضای خوبی است وفضای واقعی همین است. خیلی ها تلاش می کنند که ادعا کنند فضای کشور پر ریسک است، درحالیکه اینطور نیست و فضای کشور ما بحمد الله از امن ترین کشورها است، و باید این فضا را تقویت کنیم.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.