وزیر سابق انرژی و اب افغانستان با اشاره به استراتژی جدید ترامپ برای این کشور اظهار داشت: آمریکا اختلافات داخلی و مذهبی اخیر در افغانستان را طراحی کرده است.

آمریکا طراح اختلافات داخلی و مذهبی در افغانستان است

به گزارش قدس آنلاین، «محمد اسماعیل خان» وزیر سابق انرژی و آب افغانستان و از فرماندهان جهادی در غرب این کشور اعلام کرد که اختلافات داخلی و مذهبی اخیر در این کشور توسط آمریکا طراحی شده است.

وی به «دیدپرس» گفت که آمریکا این اختلافات داخلی و مذهبی را برای کسب منافع خود در افغانستان طراحی و اجرا می‌کند.

این عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی تصریح کرد که آمریکا و روسیه برای دامن زدن به جنگ‌های مذهبی دنبال کسب منافع در افغانستان هستند.

اسماعیل‌خان اظهار کرد که عربستان سعودی نیز هم‌پیمان آمریکا است زیرا واشنگتن در این کشور نیز پایگاه بزرگ نظامی دارد و عربستان نیز در ایجاد جنگ‌ در سایر کشورها نقش دارد.

وزیر سابق انرژی آب افغانستان گفت: جنگ جاری در کشورش توسط پاکستان با هدف ایجاد هرج‌ومرج و ناامنی تشدید می‌شود.

این مقام سابق دولت افغانستان اظهار کرد که پاکستان از مخالفان مسلح دولت کابل حمایت می‌کند و برخی از کشورهای منطقه‌ نیز با پاکستان در این زمینه همراه شده‌اند.

این در حالی است که آمریکا و کشورهای عربی در افغانستان متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش هستند.

گروه تروریستی داعش در افغانستان بارها اماکن مقدش شیعیان را هدف قرار داده‌ است.

منتقدان سیاسی در این کشور حکومت افغانستان را نیز به دامن زدن اختلافات قومی و مذهبی متهم می‌کنند.

اخیرا «عطامحمدنور» رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان «حکمتیار» رهبر حزب اسلامی را به همدستی با گروه تروریستی داعش و ایجاد اختلافات مذهبی متهم کرد.

با این حال رهبر حزب اسلامی قبل از این با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بود و اخیرا از افرادش خواسته بود که در درگیری بین داعش و طالب از جنگجویان گروه تروریستی داعش حمایت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.