کرمان - نشست استاندار با اعضای هیئت نمایندگان و کادر اجرایی اتاق بازرگانی کرمان به منظور بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی بعدازظهر شنبه برگزار شد.

نشست استاندار با کادر اجرایی اتاق بازرگانی کرمان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، استاندار کرمان در این نشست ، خواستار نقش آفرینی بیشتر اتاق بازرگانی در توسعه استان شد . 

رزم حسینی  گفت: اتاق بازرگانی کرمان می تواند با اقدامات ابتکاری و نو  در جهت تربیت اقتصادی دانش آموزان و دانشجویان گام بردارد.

وی با تاکید براینکه بخشی از اتاق بازرگانی کرمان می تواند به متن شهر برود ، گفت: ظرفیت گیاهان دارویی استان کرمان بسیار بالا است و شاید مزیت اقتصادی آن در حد فرش کرمان باشد که می تواند مورد توجه در این نشست اعضای کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی کرمان به بیان مسائل مربوط به حوزه خود پرداختند و با دادن راهکار خواستار پیگیری استاندار برای مرتفع شدن این مشکلات شدند.

استاندار کرمان افزود: با توجه به الگوی تقسیم بندی استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی ، اتاق بازرگانی کرمان می توان از این طرفیت استفاده کرده و به هر یک از مناطق اقتصادی استان یک نماینده اعزام و نقش خود را به درستی ایفا کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه وفاق مسئولان کرمان برای توسعه یک فرصت طلایی برای استان است، گفت: امیدواریم شوراهای شهر هم بحث‌های سیاسی را کنار بگذارند و موضوعات توسعه‌ای و عمرانی را دنبال کنند.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم همه با هم بتوانیم کرمانی آباد ، سرافراز و پیشرفته را تا پایان سند چشم‌انداز توسعه در سال  ۱۴۰۴ داشته باشیم.

در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه مرکز داوری در اتاق بازرگانی استان کرمان تشکیل شده است ، گفت: اتاق بازرگانی موسسه ای غیرانتفاعی است و هیچ‌گونه کمک مالی از دولت نمی‌گیرد و با  بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی گفت: اتاق بازرگانی کرمان تنها اتاقی است که در آن به شتاب‌دهنده‌ها توجه کرده‌ایم و یک دپارتمان هم در این زمینه راه‌اندازی شده و واحدهای بازاریابی کوچک شکل گرفته است.

طبیب‌زاده پایش و بهبود فضای کسب و کار را از وظایف اصلی اتاق بازرگانی دانست و از تشکیل مرکز مطالعات و بررسی مسائل اقتصادی در اتاق بازرگانی استان خبر داد. 

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان کرمان همچنین گفت: در اتاق بازرگانی کرمان بیش از ۱۸ هزار ساعت برای  فعالان اقتصادی کلاس ها یا آموزشی برگزار کرده ایم . 

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به  رتبه دوم استان کرمان در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی گفت: توانمندسازی و توسعه در شهرستان جیرفت از پارسال با کمک اتاق بازرگانی به عنوان معین اقتصادی این شهرستان به گونه ای آغاز شد که از پتانسیل خوب شهرستان جیرفت برای حضور در بازارها استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.