مسلما با توجه به رکودی که در آن قرار داریم افزایش قیمت طلا باعث عدم رویکرد و خرید طلا در بسیاری از خانواده ها می شود از این رو مصرف طلا در کشور کم شده وطبیعتا مردم با افزایش قیمت های یک شبه قادر به خریدن طلای مورد نیازشان نیستند.

تشدید رکود در بازار طلا در پی افزایش قیمت ها / طلا فروشان از گران شدن طلا خوشحال نمی شوند/  کاهش ارزش دلار جهانی یکی از دلایل افزایش قیمت طلا در دنیا است

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا وجواهر ایران با بیان اینکه گران شدن طلا در ماه ها و هفته های اخیر منجر به تشدید رکود در بازار طلا شده است به قدس آنلاین گفت: مسلما هیچ گاه طلا فروشان از گران شدن طلا خوشحال نمی شوند همانگونه که با کاهش قیمت طلا نیز نگران نخواهند شد. از این رو باید گفت گرانی یا ارزانی طلا برای فروشندگان آن تفاوتی ندارد الا دراینکه در وضعیت بد معیشتی که در آن قرار داریم گرانی طلا تاثیر مستقیمی بر عدم خرید آن از سوی طبقه های مختلف بخصوص متوسط و ضعیف دارد بنابراین افزایش قیمت طلا منجر به عدم خریداری از سوی متقاضیان می شود.

وی دراین باره افزود: مسلما با توجه به رکودی که در آن قرار داریم افزایش قیمت طلا باعث عدم رویکرد و خرید طلا در بسیاری از خانواده ها می شود از این رو مصرف طلا در کشور کم شده وطبیعتا مردم با افزایش قیمت های یک شبه، قادر به خریدن طلای مورد نیازشان نیستند.

کشتی آرای درباره دلایل افزایش قیمت طلا بیان داشت: دو عامل منجر به افزایش قیمت طلا شده که البته این افزایش در سطح جهانی اتفاق افتاده است، یکی از این دلایل طوفانی است که در روزهای گذشته در ایالت  تگزاس امریکا که یکی از ایالت های نفت خیز این  کشور است رخ داد و منجر به نوسان قیمت نفت و کاهش ارزش دلار در بازارهای مالی شد، کاهش ارزش دلارنیز منجر به افزایش قیمت طلا شد به این نحو که در هفته گذشته قیمت طلا در هر اونس ۳۴ دلار در بازارهای جهانی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه گران شدن طلای ۱۸ عیار در پنج سال گذشته بی سابقه بوده تصریح کرد: علاوه برآن افزایش قیمت جهانی  ارز نیز منجر به  افزایش قیمت طلا و سکه شد به طوریکه سکه ۲۵ هزار تومان و هر گر طلای ۱۸ عیار ۵ هزار تومان افزایش داشته  است. افزایش قیمت طلای ۱۸ عیار در طی پنج سال گذشته بی سابقه بوده است یعنی تا کنون هر گرم طلا  با قیمت ۱۲۵ هزار تومان نداشته ایم.

کشتی آرای در خاتمه با بیان اینکه نمی توان پیش بینی قطعی درباره بازار طلا ارائه داد خاطرنشان کرد: به هر حال در خصوص کاهش یا افزایش قیمت طلا نمی توان پیش بینی قطعی داشت چرا که این موضوع بسته به اتفاقات سیاسی یا اقتصادی دارد. هر اتفاق سیاسی و اقتصادی می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد هر چند قیمت دلار در ایران نیز بر کاهش یا افزایش قیمت طلا تاثیر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.