یزد - مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن مراکز تولید فرآورده های کنجدی، کیفیت این محصولات در اردکان به حد استاندارد خواهد رسید.

کیفیت فرآورده های کنجدی اردکان به حد استاندارد خواهد رسید

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین ماجدی اردکانی با بیان این خبر اظهار داشت: در اردکان بیش از ١٨٠ واحد تولید فرآورده های کنجدی وجود دارد که تنها با پروانه کسب به فعالیت مشغول هستند و در این مقطع از زمانه، بر ساماندهی کیفی واحدهای تولیدی مذکور خصوصا روغن کنجد کاملا تاکید می گردد.

وی افزود: کالا هایی همچون،ارده ،حلوا ارده،روغن ارده،روغن کنجد،کنجد بار،گز کنجدی،آرد کنجد،حاجی کنجدوشیره کنجد، بخش عمده فرآورده های کنجدی را شامل می شوند. محصولات کنجدی سرشار از مواد معدنی ازقبیل ،آهن،فسفر،کلسیم،منیزیوم و ویتامین های BوF هستند که هر کدام از مواد گفته شده دارای خواص بسیارخوب و مفیدی بوده که بدین سبب اهمیت مصرف فراورده های مذکور را بیش از پیش روشن می سازد.

ماجدی تصریح کرد: از بین محصولات گفته شده،روغن کنجد به دلیل فواید زیادش،ملکه روغن ها ی مایع محسوب شده و از آنجایی که این روغن ،مشمول استاندارد اجباری است، واحدها ی تولیدی مربوطه،ملزم به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند،چرا که بر اساس ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران،هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود،پس از انقضای مهلت های مقرر ،تولید،تمرکز،توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوط ویا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع می باشد.

مدیرکل اداره استاندارد استان خاطر نشان ساخت: ضمن لزوم هماهنگی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، خواستار اجرای هماهنگ این طرح در اسرع وقت هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.