مشهد- مدیر موقوفات آستان قدس رضوی از اختصاص موقوفه «دبیر سهرابی» به بهبود وضعیت درمانی بانوان خبر داد.

اختصاص موقوفه «دبیر سهرابی» به وضعیت درمانی بانوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، غلامرضا پرنده با اعلام این خبر گفت: سرفصل هفتم از موقوفات آستان قدس رضوی به دارالشفاء امام و بیمارستان‌های وابسته اختصاص یافته که افراد بسیاری اموال خود را با محوریت مصرف در این سرفصل وقف آستان قدس رضوی کردند.

وی اظهار کرد: علی اکبر دبیر سهرابی فرزند یکی از رجال معروف و برجسته ایران در اواخر سلطنت قاجار و اوایل دوره پهلوی است. وی که مردی فاضل و متمول بود، طی دو فقره وقف نامه در سال‌های ۱۳۱۳ و ۱۳۱۵ رقباتی را در قوچان وقف آستان قدس رضوی کرده است.

مدیر موقوفات آستان قدس رضوی بیان کرد: این واقف خیر اندیش تلاش کرده تا از تمامی منافع و عواید این موقوفه، دو درصد برای حق‌التولیه و نیز ۹۸ درصد درآمد رقبات برای مصارف زایشگاه بیمارستان امام رضا(ع) استفاده شود و پیش از اختصاص عواید و درآمد موقوفه به مصارف مزبور، مصارف و مخارج لازمه‌ آبادی رقبات نیز باید از هزینه‌های این موقوفه کاسته شود.

وی تصریح کرد: این واقف با وقف املاک خود تلاش کرده تا در دورانی که فقر در بخش درمان، مشکلات جبران‌ناپذیری را برای زنان و کودکان به وجود می‌آورد، زمینه‌ رشد و پیشرفت و بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی بانوان را فراهم کند.

وی ادامه داد: این واقف نیک اندیش که از علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) بوده است، در سال ۱۳۱۸ شمسی درگذشت و در صحن عتیق روبروی ایوان طلا به خاک سپرده شد.

گفتنی یادآور شد: هدف از وقف‌های مربوط به سرفصل هفتم، رشد میزان سلامت و افزایش بهداشت جامعه در قالب تعمیر، ساخت و بهبود بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و نیز رسیدگی به بیماران اعم از زائر، مجاور، زنان باردار و... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.